:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مجوز کمیسیون تلفیق برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با استفاده از زمین‌های در اختیار دولت

نایب رییس کمیسیون تلفیق از مصوبه این کمیسیون برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با الگوی مصرف با استفاده از زمین‌های در اختیار دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
اقتصادگردان- علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ما ردیفی را به صورت مستقل و جدا برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی کردیم تا احکام مربوط به رتبه‌بندی وقتی می‌خواهد اجرایی شود این ردیف برای تامین اعتبارش مشخص باشد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به شرکت ملی نفت اجازه داده می‌شود تا سقف بدهی ارزی سررسید شده شرکت ملی نفت به بانک مرکزی، بانک سپه و بانک ملت سالیانه از محل مابه‌التفاوت ظرفیت نفت خام تولیدی پس از کسر مصرف داخلی و صادرات به این بانک‌ها نفت خام تحویل دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق این مصوبه معادل ۸۵.۵ درصد ارزش نفت خام تحویلی برای تسویه مطالبات ارزی سررسید شده و ۱۴.۵ درصد به شرکت ملی نفت اختصاص می‌یابد و آیین‌نامه اجرایی این بند نیز در دولت تصویب خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه یادآور شد: در مصوبه دیگر دولت مجاز است با استفاده از زمین‌های در اختیار در قالب مشارکت با بخش خصوصی، تمهیدات لازم برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با الگوی مصرف را فراهم کند. وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به شناسایی خانوارهای فاقد مسکن متقاضی این واحدها با اولویت خانوارهای کم‌درآمد از طریق سامانه مناسب اقدام کند.

وی یادآور شد: طبق این مصوبه به منظور اجرایی کردن مفاد این تبصره سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله وزارتخانه‌های نفت، نیرو، کشور، شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مسکن و بانک مرکزی موظفند در زمینه‌ی ارائه مجوزهای لازم، تامین مالی، تامین خدمات زیربنایی و اقدامات اجرایی همکاری لازم را با وزارت راه و شهرسازی به عمل آورند.

به گفته یوسف‌نژاد طبق مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده می‌شود برای فروش یا تهاتر اموال غیرمنقول وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی نسبت به تامین منابع مورد نیاز جهت حمایت از این طرح اقدام کند.

وی در پایان با بیان این‌که «گزارش کمیسیون تلفیق برای ارائه به صحن علنی در حال آماده شدن است»، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق این گزارش را در هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.

روز دوشنبه، مجلس کلیات بودجه را پس از بحث و بررسی رد کرد، بنابراین لایحه بودجه مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا اصلاحاتی در آن انجام شود و دوباره به صحن علنی بیاید.