:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رمز دوم پويا علاوه بر امنیت حساب های مشتریان، منافع جامعه را تقویت می کند

تقویت منافع عمومی و منافع مشتریان بانک صادرات ایران با اجرای طرح رمز دوم پویا

انتظار می رود که مشتریان و ذی نفعان بانک با اجرای طرح رمز دوم پویا، برای تقویت امنیت و منافع مالی خود، و تقویت منافع جامعه و سایر شهروندان مشارکت داشته باشند. زیرا با تقویت امنیت حساب های خود، در واقع به امنیت و منافع سایر اقشار جامعه نیز کمک کرده ایم و دست کلاهبردان، هکرها، سواستفاده کنندگان و افراد سودجو را قبل از هر اقدامی بسته ایم. اجرای این طرح به کارکنان و مدیران بانک ها کمک خواهد کرد که با تقویت سطح امنیت، میزان تراکنش ها و نقل و انتقال پول را افزایش دهند و با ارائه خدمات بهتر، به رفاه مشتریان، تولید، اشتغال، خدمات و رشد و رونق اقتصاد کشور کمک کنندو سایر شاخص های بانکی و اقتصادی جامعه را نیز تقویت کرده و به منافع ملی کشور کمک کنند
کد خبر: ۱۵۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
یکی از مهمترین محورها و ضرورت هایی که  موجب اجرای طرح فعال سازی رمز دوم پویا در سیستم بانکی کشور شد، توجه به منافع عمومی جامعه و مشتریان بانک ها  از طریق تقویت امنیت تراکنش های بانکی  است و در این راستا لازم است که با تشویق ذی نفعان و مشتریان بانک ها، مشارکت مردم در جهت افزایش منافع عمومی بیشتر شود.  
هر چه مشارکت مردم در اجرای این طرح افزایش یابد، نه تنها به تقویت امنیت تراکنش ها کمک بیشتری خواهد کرد و  خود مشتریان و ذی نفعان به یاری کارکنان بانک ها در تقویت امنیت کمک خواهند کرد، بلکه در آموزش شهروندان، اعضای خانواده و فامیل و دوستان و آشنایان و گسترش اجرای طرح های بهبود امنیت تراکنش های بانکی و تشویق مردم اثر بیشتری خواهد داشت و افرادی که تمایل کمتری به اجرای طرح دارند، با مشاهده منافعی که استفاده کنندگان از رمز دوم پویا بهره مند شده اند، تشویق به استفاده از این طرح خواهند شد.
 رفتار مشارکت کنندگان و کسانی که از رمز پویا استفاده کرده اند بهترین مشوق برای سایر اعضای خانواده و دوستان و آشنایان است و توضیحاتی که افراد به دوستان و اعضای خانواده خود می دهند، در گسترش این طرح و امنیت بیشتر برای جامعه مفید خواهد بود و کسانی که هنوز از طرح رمزدوم پویا استفاده نکرده اند، به تدریج به منافع آن برای خود وجامعه پی خواهند برد و به سادگی نصب نرم افزارها و روش فعال سازی رمز دوم پی برده و در جهت اجرای این طرح انگیزه بیشتری پیدا می کنند. 
در شرایط امروز اقتصاد بانک محور ایران، بازار پول و نقل و انتقال مالی و خرید و فروش و کسب وکارها، با بیش از 350 میلیون کارت بانکی، 2 میلیارد تراکنش ماهانه و بیش از 250 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و به طور متوسط هر ایرانی بالای 15 سال با 5 کارت سروکار دارد. لذا ایجاد امنیت برای این بازار بزرگ و صنعت عظیم پرداخت بانکی، کاری ضروری وجدی است و نه تنها منافع تک تک افراد و خانواده ها و مشتریان بانک ها را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منافع جامعه و اقتصاد ملی نیز درگروی افزایش امنیت تراکنش ها است تا سطح اعتماد عمومی به نظام بانکی و صنعت پرداخت، با نظارت، کنترل، شفافیت و بالابردن سطح امنیت پرداخت، افزایش یابد و نه تنها بانک ها، بلکه مشتریان آنها، کسب وکارها، تولید و خدمات و بخش های مختلف اقتصادی با خیال راحت و احساس تعلق بهتری همراه شوند. 
بانک صادرات ایران نیز با ارائه نرم‌افزار ریما به‌عنوان نرم‌افزار تولید رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت این خدمت را ارائه داده است. نرم‌افزار موبایلی «ریما» را می‌توانید از طریق سایت بانک صادرات و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» دریافت کنید. اعتبار رمزهای تولید شده از طریق برنامه «ریما» جهت انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت، ۶۰ ثانیه است.
مشتریان به تجربه دریافت اند که هنگام انتقال وجه، بهتر است که ابتدا تاریخ اعتبار کارت، cvv، شماره کارت مقصد، مبلغ انتقال وجه را وارد نموده و در مرحله آخر، با مراجعه به نرم افزار تولید رمز دوم پویا، رمز دریافتی که برای 60 ثانیه اعتبار دارد، را وارد کنند و انتقال وجه را انجام دهند.
این کار امنیت انتقال وجه را برای ذی نفعان و مشتریان بانک ها و کل جامعه افزایش داده و به شفافیت، کاهش فساد و کلاهبرداری و سواستفاده در جامعه کمک خواهد کرد. 
 بانک صادرات ایران با بیش از 200 هزار میلیارد تومان منابع بانکی، سهم 11.5 درصدی از تعداد و 12.8 درصدی از مبلغ تراکنش های بانکی ماهانه حداقل به 12 میلیون کارت فعال تراکنش دار خدمات می دهد که با توجه به 2 میلیارد تراکنش ماهانه کشور، هرماه حداقل 240 میلیون تراکنش ماهانه دارد. 
لذا انتظار می رود که مشتریان و ذی نفعان بانک با اجرای طرح رمز دوم پویا، برای تقویت امنیت و منافع مالی خود، و تقویت منافع جامعه و سایر شهروندان مشارکت داشته باشند. زیرا با تقویت امنیت حساب های خود، در واقع به امنیت و منافع سایر اقشار جامعه نیز کمک کرده ایم و دست کلاهبردان، هکرها، سواستفاده کنندگان و افراد سودجو را قبل از هر اقدامی بسته ایم. اجرای این طرح به کارکنان و مدیران بانک ها کمک خواهد کرد که با تقویت سطح امنیت، میزان تراکنش ها و نقل و انتقال پول را افزایش دهند و با ارائه خدمات بهتر، به رفاه مشتریان، تولید، اشتغال، خدمات و رشد و رونق اقتصاد کشور کمک کنندو سایر شاخص های بانکی و اقتصادی جامعه را نیز تقویت کرده و به منافع ملی کشور کمک کنند.