:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
معاون استاندار خبر داد:

تغییر خط سه واحد تولیدی سمنان با هدف افزایش تولید موادبهداشتی و ضدعفونی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از تغییر خط سه واحد تولیدی این استان طی دو روز اخیر به منظور افزایش تولید موادبهداشتی و ضدعفونی کننده خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
اقتصادگردان- حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه واحدهای تولیدی که امکان تولید موادبهداشتی و ضدعفونی را در استان دارند به صورت سه شیفت و با حداکثر ظرفیت به تولید این محصولات می‌پردازند.
وی با اشاره به انتقال سریع این مواد تولیدی به بازار وعده داد: به سرعت و طی امروز و فردا کمبود احتمالی این محصولات در بازارهای جبران شود.

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به برگزاری نشست امروز مدیران ستادی در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با بیماری کرونا دراستانداری سمنان تصریح کرد: در این نشست تصمیم گرفتیم که همه واحدهای تولیدی استان که با تغییر خط امکان تولید موادبهداشتی و ضدعفونی را دارند حتی اگر پروانه تولید آن را نداشته باشند، فعال و به سرعت پروانه تولید برای آنها صادر و مواد اولیه تولید محصولات نیز ظرف یک روز برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این‌گونه واحدها در کمتر از یک روز تامین خواهد شد افزود: با ورود این محصولات تولیدی جدید به نظر می‌رسد که از فردا هیچ کمبودی از این نظر در استان نخواهیم داشت.
دکتر عسگری با گلایه از آن دسته افراد که این کمبودها را ناشی از سودجویی بازاریان و یا عدم نظارت مسوولان می‌دانند گفت: به هیچ عنوان چنین نگرشی درست و منصفانه نیست اگرچه ممکن است سودجویی‌هایی هم وجود داشته باشد اما به هر روی بازاریان استان، افراد منصفی هستند و همواره در چنین شرایطی همراهی داشتند.
این تحصیلکرده اقتصاد کمبودهای بوجود آمده در برخی بازارها را طبیعی دانست و گفت: بدیهی است که هر کالایی در بازار یک رقم تولیدی مشخصی دارد لذا در زمانی که به یک‌باره تقاضا برای آن کالا 10 برابر می‌ود به طور طبیعی در بازار با کمبود آن کالا مواجه خواهیم شد بنابراین اینکه کمبود برخی اقلام در بازار را در چنین شرایطی به سواستفاده همه بازاریان و یا عدم نظارت مسوولان ربط داده و آنها را به کم‌کاری و بی‌انصافی متهم کنیم چندان درست به نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه بازاریان و ناظران نیز از خود همین مردم هستند افزود: در چنین شرایطی توصیه ما به همه مردم این است که به اندازه نیاز واقعی خود از هر کالا خرید کنند چرا که اگر تقاضا برای هر کدام از دیگر کالاها هم به یکباره افزایش زیادی بیابد طبیعی است که در بازار با کمبود مواجه خواهیم شد.

عسگری کمبود چند قلم کالای فعلی را ناشی از مازاد تقاضا در بازار خواند و ادامه داد: برای اینکه بخش تولیدی پاسخگویی این مازاد تقاضا باشد به طور طبیعی به یک بازه زمانی برای تولید نیاز دارد.
معاون استاندار سمنان همچنین از کاهش جلسات مدیران و کاهش زمان این جلسات به منظور حفظ سلامت مدیران و نیروی انسانی دستگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا کاغذ به طور کامل از مکاتبات اداری حذف و مقرر شده که تنها از طریق اتوماسیون مکاتبه صورت گیرد.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با کرونا برای مدیران و کارکنان استانداری و دیگر دستگاه ها خبر داد و گفت: ضدعفونی بخش‌های پررفت و آمد، حذف جلسات و رفت‌وآمدهای غیرضرور، لغو ماموریت‌ها، حذف پذیرایی از جلسات، استفاده از دستگاه چهره‌نگار در کنترل ورود و خروج‌ها و جذف دیگر روش‌ها، برگزاری جلسات با حداقل تراکم، تسریع در امور مربوط به ارباب رجوع، ضدعفونی خودروهای عمومی و آژانس‌ها و... از جمله تصمیماتی است که با هدف حفاظت از نیروی انسانی و مقابله با کروناویروس در استانداری اتخاذ شده است.