:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

رهایی از خام‌فروشی نفت با احداث پتروپالایشگاه‌ها

معاون وزیر نفت گفت: هدف اصلی ما از طرح حمایت از صنایع پایین دستی صنعت نفت، رهایی از خام‌فروشی نفت است و می‌خواهیم زنجیره ارزش افزوده در صنعت نفت را با احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه کشور ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
اقتصادگردان- هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در نشست «تبیین نحوه برگزاری فراخوان سرمایه‌گذاران احداث طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی» گفت: هدف از این قانون ساخت واحدهای پالایشی از طریق جذب سرمایه‌های مردمی است. این طرح ابتدا توسط نمایندگان مجلس مطرح شد و سپس در مجلس به تصویب رسید.  وی ادامه داد: تا روز 13 اسفند متقاضیان ساخت پالایشگاه می‌توانند بر اساس فرمت تعیین شده در تارنمای وزارت نفت درخواست‌های خود را برای ما ارسال کنند. تا به امروز تعدادی درخواست به دست ما رسیده است و ما منتظر هستیم تا مهلت ارسال درخواست تمام شود تا تک‌تک درخواست‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

فلاحتیان گفت: از تاریخ 24 تا 28 اسفندماه امسال نیز کدهایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانند مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند. توجه داشته باشید که آخرین مهلت ارسال مدارک تا 31 اردیبهشت‌ماه است. بعد از آن ما 60 روز کاری فرصت داریم تا درخواست‌های متقاضیان را بررسی کرده و رد یا قبول کنیم. سپس در صورت پذیرش درخواست در یک بازه زمانی کوتاه مجوز‌های لازم برای ساخت پالایشگاه به فرد متقاضی داده می‌شود.