:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در ۱۰ ماهه امسال

فقط وانت و تراکتور رشد تولید داشتند

در ۱۰ ماهه امسال فقط وانت و تراکتور رشد تولید داشتند. تولید سایر خودروها در این مدت نسبت به سال گذشته افت داشته است.
کد خبر: ۱۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
اقتصادگردان- براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۶۱۲ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۷۵۳ هزار دستگاه) افت ۱۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین کامیون، کامیونت و کشنده ۶۰.۵ درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۴۹.۲ درصد و کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۴۶.۷ درصد افت تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه شرکت‌های خودروساز ۳۶۰۳ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده، ۱۶۵۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و ۳۴۱ دستگاه کمباین تولید کرده‌اند. میزان تولید این خودروها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۱۱۰ دستگاه،  ۳۲۶۳ دستگاه و ۶۴۰ دستگاه بوده است.

در مقابل، آمار تولیدات وانت‌ و تراکتور در ۱۰ ماهه سال جاری، نقطه مثبت این گزارش بوده است. در مدت یاد شده امسال ۵۳ هزار دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به ۴۳ هزار دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۲.۸ درصدی داشته است. پس از آن تراکتور نیز با رشد ۱۴.۱ درصد از ۱۳ هزار و ۶۳۸ دستگاه تولید شده در ۱۰ ماهه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۵۵۹ دستگاه رسیده است.