:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عرضه صکوک اجاره ۲۰ هزار میلیارد ریالی در فرابورس

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی خاص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس طی روزهای آتی عرضه عمومی می شود.
کد خبر: ۱۴۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان- مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی با اعلام این خبر افزود: دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۲,۹۵۵,۹۵۶,۲۵۲ سهم تحت تملک بانی (شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا) در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با قیمت هر سهم ۶,۷۶۶ ریال است که توسط نهاد واسط از شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به این بانی واگذار می شود.

غلامرضا ابوترابی توضیح داد: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی دی (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت شرکت فرابورس ایران صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: ضمانت مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از اصل این اوراق از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرک صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پتروشیمی مارون و شرکت نفت بهران صورت می پذیرد و ضامن مبلغ باقیمانده اصل اوراق و کل سود آن شرکت سرمایه گذاری اهداف است.

به گفته ابوترابی، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده سندیکایی از شرکت های تامین سرمایه تمدن، تامین سرمایه لوتوس پارسیان و تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق هم شرکت کارگزاری خبرگان سهام است.

شایان ذکر است، پیش از این در حوزه پتروشیمی شرکت های تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه به ترتیب به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و ۱۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی شده اند.