:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعطیلی گسترده شعبات بانکی در امارات

دست کم ۴۹ شعبه بانکی در امارات طی سال جاری بسته خواهند شد
کد خبر: ۱۴۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
اقتصاد گردان - به گزارش  گلف نیوز، بانک مرکزی امارات در گزارش خود از وضعیت نظام بانکی این کشور اعلام کرد که در ماه های اخیر تعدا شعبات و کارکنان بانکی این کشور کاهش محسوسی داشته است تا جایی که تنها در سه ماهه سوم سال قبل ۵۹ شعبه بانکی در امارات تعطیل و یا ادغام شده است. در حال حاضر ۲۱ بانک اماراتی و ۳۸ بانک خارجی در نظام بانکداری این کشور فعالیت دارند.

طبق اعلام این نهاد اماراتی تا پایان سپتامبر سال قبل ۶۶۴ شعبه در این کشور فعال بوده اند که این رقم در مقایسه با پایان تابستان ۴۹ شعبه کمتر شده است. از تعداد شعبات بانکی فوق، ۸۰ شعبه مربوط به بانک های خارجی بوده است.

هم چنین طبق اعلام بانک مرکزی امارات تا پایان سه ماهه سوم سال قبل ۳۵ هزار و ۵۱۸ نفر در بخش بانکداری این کشور مشغول به کار بوده اند که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود ۱۰۰۰ نفر کاهش داشته است. در ماه های اخیر به دنبال کاهش تجارت خارجی امارات و کاهش بهای نفت، فعالیت های بانکی در این کشور کاهش یافته است.

یکی از دلایل دیگر اعلام شده برای کاهش شعبات و نیروی انسانی در بانک های اماراتی مربوط به تغییر رویکرد نظام بانکی این کشور و حرکت به سمت بانکداری الکترونیک بوده است. سال گذشته بانک مرکزی امارات با بانک مرکزی عربستان بر سر ایجاد یک پلتفرم همکاری دیجیتالی توافق کرده بودند.

هم چنین در شرایطی که بیشتر بانک‌های مرکزی در جهان در حال اتخاذ سیاست های محرک برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند، بانک مرکزی امارات پیش‌بینی کرده که با توجه به بهود محیط کلان، نیاز به تغییر رویکرد تهاجمی در سیاست‌های پولی نخواهد بود.