:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۴.۴ میلیون هکتار از اراضی کشور

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از سال۱۳۹۲ تاکنون، عملیات آبخیزداری در سطح ۴ میلیون و ۴۰۸ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است.
کد خبر: ۱۴۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
اقتصادگردان- خسرو شهبازی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار هکتار از اراضی کشور طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷، افزود: این طرح در ۹ ماهه سال جاری در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی به تولید ۱۷۰ میلیون اصله نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی در دولت تدبیر و امید، اشاره و اظهار کرد: عملیات بیابانزدایی و تثبیت شن‌های روان از سال ۱۳۹۲ تا کنون در سطح ۲۰۷ هزار هکتار اجرا شده است.

شهبازی، سطح جنگل‌کاری، توسعه، احیا و غنی سازی جنگل‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم را ۲۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در این مدت، سطح اجرای عملیات زراعت چوب ۲۱ هزار هکتار بوده است.

وی با بیان این که طی سالهای ۱۳۹۲  تا ۹ ماهه سال ۱۳۹۸، طرح احیای رویشگاه‌های مرتعی و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۹۸ هزار هکتار اجرا شده است، یادآور شد: در این مدت ۳۹۳۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در کشور ایجاد شده است.

شهبازی با اشاره به اجرای احکام قضایی خلع ید ۱۱۷ هزار هکتار اراضی ملی از متصرفان در دولت تدبیر و امید، گفت: طی سال های ۱۳۹۲ تا ۹ ماهه امسال در سطح ۱۰۹ هزار هکتار، عملیات اطفای حریق جنگل ها و مراتع انجام شده است.

وی کشفیات چوب آلات قاچاق در این دولت را ۳۱ هزار و ۳۴۷ متر مکعب عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده، ۲ هزار و ۲۵۰ تن قاچاق ذغال و سایر محصولات فرعی کشف شده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: وضعیت حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور از ۵۳ درصد طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ به ۸۰ درصد در ۹ ماهه سال جاری ارتقا یافته است.