:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان دامپزشکی:

ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا، فرآورده دامی مجاز تهیه کنید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که برای حفظ سلامت مردم چندین هفته‌ پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشورهای آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
کد خبر: ۱۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
اقتصادگردان- علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود.

وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌کنیم که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و بایستی این فرآورده‌ها شناسنامه‌دار و هویت دار باشند.  همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بررسی می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روزهایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می‌تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

رفیعی پور در پایان گفت:طی دو الی سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشورهای آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی  و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع  شد و  این ممنوعیت زمانی برطرف می شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.