:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

واکنش خریداران هندی به تحریم‌های نفتی جدید آمریکا

شرکت ریلاینس اینداستریز هند در واکنش به تحریم زیرمجموعه شرکت روس‌نفت از سوی آمریکا به دلیل تجارت نفت ونزوئلا، اعلام کرد سرگرم ارزیابی وضعیت جاری است.
کد خبر: ۱۴۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
اقتصادگردان- دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد شرکت "بازرگانی روس‌نفت" که زیرمجموعه شرکت نفتی روس‌نفت روسیه است و دیدیه کاسیمیرو، رئیس هیات مدیره این شرکت را به دلیل حفظ روابط با شرکت نفتی دولتی PDVSA هدف تحریم قرار داده است. این تحریمها، جدیدترین اقدام خصمانه دولت ترامپ در تلاش برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است.

طبق اظهارات منابع بازرگانی و آمار رهگیری کشتی، روس‌نفت بزرگترین خریدار نفت ونزوئلا بوده و آن را به خریداران در چین و هند می‌فروشد و به خریدارانی که از ترس تحریم‌های آمریکا برای معامله با شرکت نفتی دولتی PDVSA تردید دارند کمک می‌کند. همچنین به ونزوئلا کمک می‌کند با وجود تحریم‌های آمریکا، نفت خود را فروخته و منابع مالی لازم را تامین کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای "ریلاینس" و "نایارا انرژی" از مشتریان قدیمی شرکت PDVSA هستند زیرا این دو پالایشگاه  قادر به پالایش نفت ترش سنگینی هستند که در ونزوئلا تولید می‌شود. واردات "ریلاینس" از ونزوئلا در سال میلادی گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۰ هزار بشکه در روز رسید در حالی که واردات "نایارا انرژی" ۵۵ درصد رشد داشت و به حدود ۰۷ هزار بشکه در روز رسید.

شرکت هندی "ریلاینس" در بیانیه‌ای اظهار کرد این شرکت به تماس مستقیم با دولت آمریکا برای اطمینان از این که خرید نفت ونزوئلا مطابق با مقررات تحریمهای واشنگتن است، ادامه می‌دهد.

"نایارا انرژی" در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقررات تحریمهای آمریکا را رعایت می‌کند و مواضع خود را مجددا مورد تاکید قرار داد.