:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

صنعتگران نیازمند تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه خواستار تقویت نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین شد.
کد خبر: ۱۴۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
اقتصادگردان- سعید رضوانی با تاکید بر اینکه جنس مطالبه صنعتگران و فعالان صنعتی شامل کارفرمایان و کارگران یکی است، اظهار کرد: اگر زنجیره صنعتگر، کارگر، کارفرما و زیرساخت های صنعتی به یکدیگر متصل باشند قطعا توسعه صنعتی و اقتصادی به معنای واقعی اتفاق می‌افتد و مجلس با وضع قوانین کارآمد نقش بسزایی در ریل‌گذاری توسعه صنعتی و اتصال این زنجیره بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه جنس مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی از مجلس تفاوتی با یکدیگر ندارد، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی به جای اتصال زیرمجموعه های وابسته به صنعت به یکدیگر شاهد جزیره ای عمل کردن درحوزه صنعتی هستیم که از پیامدهای نقص قانون و عدم اجرای صحیح آن است.

وی با انتقاد از نبود بستر مناسب برای فعالیت حداکثری صنایع در کشور گفت: متاسفانه در شرایط جنگ اقتصادی نتوانستیم ضعف برخی قوانین را برطرف و نظارت کافی بر حسن اجرای آن داشته باشیم که این دو کار از وظایف اصلی دستگاه قانونگذاری کشور است.

این فعال صنعتی تاکید کرد: بسیاری از تصمیماتی که نتیجه برگزاری ساعت‌ها جلسه کارشناسی و طرح در دستگاه مقننه بود نتوانست به خوبی به اجرا درآید و متاسفانه نه تنها اجرا نشد بلکه هر بلایی که خواستند بر سر این قوانین درآورند.

وی به نبود نمایندگان کافی متخصص در حوزه صنعت و تولید در خانه ملت اشاره کرد و افزود: اقتصادی در یک کشور موفق است که افراد متخصص و متعهد در آن تصمیمات اقتصادی اتخاذ می کنند و صرف اینکه یک نماینده متعهد را راهی مجلس کنیم نمی توان انتظار داشت که قانونگذاری و اجرای صحیح در کشور را شاهد باشیم در واقع یک نماینده غیر از تعهد باید ویژگی های مهم دیگری نیز داشته باشد تا بتواند در بهبود شرایط کشور نقش آفرینی کند.

رضوانی تصریح کرد: برای درمان بیماری جسمی باید به پزشک مراجعه کرد و بالتبع برای درمان اقتصاد کشور که در شرایط کنونی بزرگترین چالش پیش روست باید از ظرفیت متخصصین صنعتی و اقتصادی بهره‌برداری کرد. ازاین رو مطالبه صنعت از مردم تشکیل مجلسی با انتخاب آگاهانه است.

وی خواستار افزایش سهم متخصصان صنعتی در خانه ملت شد و افزود: باید نمایندگانی از جنس صنعت وارد مجلس شوند تا ضمانت اجرایی قوانین حوزه صنعت و تولید تقویت شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه تاکید کرد: صنعتگران در جنگ اقتصادی همان بسیجی های جنگ نظامی هستند و فرماندهان جنگ اقتصادی باید متخصصین حوزه صنعت باشند. اگر امروز شاهد پایداری صنعت در شرایط جنگ اقتصادی هستیم به دلیل استقامت صنعتگران و کارگران و تلاش مضاعف آنان برای رونق تولید است.

وی تخصص در کنار تعهد را لازمه نمایندگان مجلس دانست و افزود: در کنار حضور افراد متخصص و متعهد حوزه صنعت و اقتصاد باید مجلسی شکل بگیرد که در همه حوزه‌های دیگر نظیر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... نیز وکلای متخصص و متعهد داشته باشد.

رضوانی مهمترین مشکلات صنایع را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و نیز تامین مواد اولیه دانست و افزود: اگر نماینده مجلس از جنس صنعتگران باشد قطعا مطالبات را به خوبی درک کرده و اقدام به وضع قوانین کارآمد و موثر به منظور برون رفت از مشکلات خواهد کرد.