:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون فناوری اطلاعات بانک ملت خبر داد

ارسال روزانه یک میلیون رمز پویای پیامکی در بانک ملت

معاون فناوری اطلاعات بانک ملت از ارسال روزانه یک میلیون رمز پویای پیامکی در این بانک خبر داد و گفت: بانک ملت به دلیل راهکارهای مناسب برای ارائه رمز دوم پویا کمترین ریزش تراکنش اینترنتی را داشته است
کد خبر: ۱۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
اقتصاد گردان - مرتضی ترک تبریزی با اشاره به وضعیت اجرای طرح رمز دوم پویا در بانک ملت گفت: بانک ملت بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه رمز دوم پویا قدم به قدم گام برداشت و خوشبختانه با وجود تمامی چالش‌ها و دغدغه‌ها، طرح رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت به خوبی اجرایی شده و مشتریان می‌توانند از طریق سامانه‌های ارائه رمز پویا بانک ملت از جمله نرم افزار رمزنگار ملت، رمزنگار پیامکی ملت و استفاده از دکمه رمز پویای پیامکی بر بستر سامانه هریم بدون اختلال رمز پویای پیامکی دریافت و برای انجام تراکنش‌های بدون حضور کارت استفاده کنند.

ریزش محدود تراکنش در بانک ملت در حال جبران شدن است

معاون فناوری اطلاعات بانک ملت با بیان اینکه با اجرای طرح رمز دوم پویا تراکنش‌های بدون حضور کارت در شبکه پرداخت همانطور که انتظار می‌رفت کاهش داشته است، گفت: متاسفانه تراکنش‌های اینترنتی در برخی بانک‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی گسترده با ریزش شدید مواجه بود که مشکلاتی را به دنبال داشت، اما در بانک ملت با توجه به آمادگی کامل و اطلاع رسانی مناسب در خصوص اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف، ریزش‌های محدودی انجام شده که به سرعت در حال جبران شدن است.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید با اطلاع رسانی واجرای دستورات ابلاغی از سوی بانک مرکزی آمادگی کامل در زمینه زیرساخت رمز دوم پویا داشته باشند و از سویی دیگر روش‌های فعالسازی و استفاده مشتریان از رمز یکبار مصرف تسهیل شود تا شهروندان در انجام تراکنش‌های اینترنتی مشکلی نداشته باشند و به رمز پویا عادت کنند تا در نهایت نگرانی‌ بابت کاهش تراکنش در ایام پایانی سال که بیشترین حجم تراکنش بانکی ثبت می‌شود، وجود نداشته باشد.

ارسال روزانه یک میلیون رمز پویای پیامکی

معاون فناوری اطلاعات بانک ملت تاکید کرد: زیرساخت‌های بانک ملت ارتقاء پیدا کرده و آمادگی کامل برای ارائه رمز پویا در تمامی کانال‌ها به مشتریان دارد؛ هم اکنون با بهره‌گیری از چند اپراتور ارسال پیامک روزانه بالغ بر بیش از یک میلیون رمز پویای پیامکی با بالاترین سرعت به مشتریان ارسال می‌شود.

فعالسازی رمز دوم ایستا با قبول مسئولیت در خودپردازهای بانک ملت


ترک تبریزی درباره فعالسازی رمز دوم پویا در بانک ملت گفت: در سال جاری جامعه استفاده کننده از رمز دوم در بانک ملت حدود ۱۰ میلیون مشتری بوده که از این تعداد حدود یک ملیون مشتری تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه و اجرای رمز پویا نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کردند که انجام تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت آنها با رمز پویا است و برای تراکنش روزانه تا سقف صد هزار تومان با رمز ایستا باید به خودپردازهای بانک ملت مراجعه و مسئولیت تراکنش با رمز ایستا را قبول کنند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملت خاطر نشان کرد: برای مشتریانی که رمز پویا را فعال نکردند، رمز پویای پیامکی از طریق فشردن دکمه درخواست رمز ضمن قابلیت انجام تراکنش با رمز ایستا به صورت مجموع روزانه تا صد هزار تومان فعال شده است.

وی تصریح کرد: مشتری مداری و توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در بانک ملت باعث شد تا ریزش تراکنش محدود باشد. قصد داریم تا با کمک معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی راهکارهای بعدی و مشتری پسندی را برای تسهیل دسترسی مشتریان توسعه دهیم؛ در همین راستا نیز در حال دسته بندی مشتریانی هستیم که تراکنش بالایی دارند تا راهکارهای بهتری از جمله توکن سخت افزاری را برای آنها ایجاد کنیم.

ترک تبری تاکید کرد: از زمان اجرای طرح رمز دوم پویا تعداد تماس‌ها به مرکز تماس بانک ملت در خصوص رمز پویا بسیار پایین بوده و هیچگونه اختلالی به دلیل سامانه‌های قدرتمند ارسال پیامک وجود ندارد.