:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
پس از ریزش قیمت‌ در روز گذشته

بورس تغییر مسیر داد

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که بازار برخلاف روز گذشته، تابلو سبزپوش شد و می‌توان گفت روند صعودی شاخص دوباره از سر گرفته شده است، به طوریکه شاخص کل در ساعات ابتدایی رقم ۴۷۴ هزار واحد را ثبت کرد اما در نهایت مرز ۴۷۸ هزار واحد را هم رد کرد.
کد خبر: ۱۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
اقتصادگردان- شاخص کل بورس امروز با ۶۶۳۴ واحد صعود به رقم ۴۷۸ هزار و ۷۵۴ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۴۹۵ واحد صعود ورقم ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز ۸۲۱ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال انجام دادند که تعداد آن نسبت به روز گذشته افزایشی و ارزش آن کاهشی بود.

پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مپنا و بانک ملت نمادهایی بودند که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس داشتند.

بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده بورس را تشکیل داده‌اند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۰ واحد صعود به ۶۲۰۶ واحد رسید. در این بازار ۴۱۴ هزار معامله به ارزش ۲۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر فرابورس گذاشتند.

نمادهای پر ببینده امروز در این بازار نیز سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، زرین معدن آسیا و س. توسعه و عمران استان کرمان بودند.