:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

ارائه پیشنهاد تشویق مشترکان خوش مصرف برق و گاز طبیعی در زمستان ۹۸

وزارت نیرو به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، پیشنهاد تسری طرح تشویق خانوارهای خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیئت دولت ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۴۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طرح تشویق مشترکان خوش مصرف آب و برق که به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور اسفند سال گذشته به تصویب رسید، کاهش مصرف حدود هشت میلیون مشترک خانگی در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دریافت پاداش خوش مصرفی را به همراه داشت.

در روزهای سرد سال نیز محدودیت تأمین سوخت گاز طبیعی، مشکلاتی عدیده ای برای برنامه تولید نیروگاه‌ها ایجاد نموده و باعث می شود برخی واحدها از مدار خارج شده و یا به جای گاز طبیعی مجبور به استفاده از سوخت گاز مایع (نفت گاز و یا نفت کوره) شوند. این موضوع از یک سو هزینه سوخت برای تولید برق را افزایش داده و از سوی دیگر، دارای تبعات زیست محیطی است که درصورت مدیریت مصرف برق و یا گاز، بخشی از این مشکلات مرتفع می شود.

بنابراین وزارت نیرو با توجه به موارد مذکور و نیز نظر به اجرای موفق طرح تشویق مشترکان خوش مصرف در تابستان سال جاری، به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و کاهش میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها، پیشنهاد اصلاح مصوبه فوق و تسری طرح تشویق خانوارهای (مشترکان) خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیئت دولت ارائه نموده است.