:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پیاز ارزان می‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد که با تزریق پیاز از جنوب به بازارهای مصرفی، قیمت این محصول روند نزولی به خود گرفته است.
کد خبر: ۱۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اقتصادگردان- در حالی که پیاز در هفته‌های گذشته رکوردشکنی کرد و قیمت آن تا ۱۰ هزار تومان هم رسید، اما بازار فعلی خبر از کاهش قیمت این محصول می‌دهد؛ به طوری که مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در حال حاضر پیاز درجه ۱ در خرده فروشی‌ها به قیمت ۸۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و بر اساس وعده رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به دلیل تزریق صیفی‌جات از جنوب، قیمت این محصولات روند رو به کاهش خواهد داشت.

اسدالله کارگر درباره افزایش قیمت پیاز در هفته‌های گذشته گفت: جنوب کشور تامین کننده صیفی‌جات است اما بارندگی  و سیل اخیر در آن منطقه این محصولات را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که پیاز از این مناطق به بازارها تزریق نشد و  قیمت آن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیاز جنوب در راه بوده و بخشی از آن به بازار تزریق شده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت پیاز کاهش یافته است و بازار آن در روزهای آینده به ثبات بیشتری خواهد رسید. همچنین هرچه به فصل بهار نزدیکتر می‌شویم، کاشت بیشتر شده و به تدریج پیاز جدید جای پیاز کهنه راخواهد گرفت.

کاهش قیمت صیفی‌جات تا پایان امسال

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، صیفی‌جات اعم از پیاز، بادمجان و گوجه فرنگی و نظایر آن تا پایان امسال ارزانتر خواهند شد.

وی در پایان افزود: براساس کشف قیمت در عمده فروشی‌ها، قیمت کف، میانگین و سقف پیاز زرد ۴۰۰۰ تومان، ۵۵۰۰ تومان و ۶۵۰۰ تومان است که با اعمال سود ۳۵ درصدی، این محصول درخرده فروشی‌ها به ترتیب با قیمت‌های کف، میانگین و سقف  ۵۴۰۰ تومان، حدود ۷۴۰۰  تومان و  حدود ۸۷۰۰ تومان به فروش می رسد.