:
كمينه:۹°
بیشینه:۱۵°
به‌روز شده در: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌ و شهرسازی می‌گوید: این وزارتخانه درصدد است عوارض آزادراه تهران - شمال را با تخفیف تعیین کند.
کد خبر: ۱۴۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «امیرمحمود غفاری» در خصوص تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال گفت: در مورد تعیین نرخ عوارض آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی فرمول مشخصی وجود دارد. این فرمول تابع میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی طرف مشارکت و مدل اقتصادی نحوه بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاری در مدت زمان مقرر در قرارداد فی مابین است.
به گفته او، بر اساس قرارداد احداث آزادراه تهران- شمال، اصل و سود این سرمایه‌گذاری سنگین باید حداکثر ظرف ۱۰ سال پس از آغاز بهره‌برداری بازگشت داده شود. بر این اساس عوارض تردد از این آزادراه، مبلغ قابل توجهی خواهد بود، ولی حسب دستور رییس‌جمهوری و تاکید وزیر راه، این وزارتخانه همه تلاش خود را جهت یافتن راهی برای تعدیل بهای عوارض این آزادراه را به کار گرفته است.

غفاری افزود: در این خصوص قطعا اصل و سود مورد تعهد سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید تامین تا امنیت سرمایه‌گذاری در کشور تضمین شود. بر این اساس اگر قرار باشد هر میزانی از مبلغ واقعی نرخ عوارض کاسته شود، مابه التفاوت آن باید از بودجه عمومی تامین شود که با توجه به اینکه این بودجه متعلق به آحاد ۸۵ میلیون نفر ایرانی است و نه فقط جمعیت محدودی که از این آزادراه تردد می‌کنند، این اقدام خلاف انصاف، عدالت و مصالح جامعه است. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌ و شهرسازی ادامه داد: با افتتاح قطعه یک این آزادراه، مراحل اجرایی احداث قطعات دو و سه به طول ۶۹کیلومتر از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: