:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
اقتصادگردان- بهروز اسودی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۰۹ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت تسهیلاتی دولت از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۱۶۲ واحد به ارزش هفت‌هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۱۴۷ واحد به ارزش دو هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید امسال ، ۶۰۷ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۳هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۳۶۶ پرونده جهت عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه بیش از یک‌هزار و ۴۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که به منظور رفع موانع موجود، دو هزار و ۲۴۰ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد، ۷۳درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان افزود: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ۶۱ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی شش واحد تولیدی بررسی شد.