:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
استاندار سیستان وبلوچستان:

جشنواره مد و لباس فجر، فرصت مناسبی برای توسعه کسب و کار و اشتغال جوانان است

استاندار سیستان وبلوچستان ترویج و نوآوری در بخش پوشش، لباس و فرهنگ مناطق مختلف کشور را ارزشمند توصیف کرد و آن را فرصتی برای توسعه کسب و کار و اشتغال جوانان دانست.
کد خبر: ۱۴۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
اقتصادگردان- احمدعلی موهبتی در بازدید از نهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به تنوع و نفیس بودن برخی هنرهای سنتی در سیستان و بلوچستان به ویژه سوزن دوزی بانوان، استان را زمینه مناسبی در تولید مدل ها و مدهای جذاب و بازارپسند بخش لباس و پوشاک دانست.

استاندار با اشاره به توسعه پارک های علم و فناوری و پیشرفت های فناوری های نوین در استان و فعالان این عرصه، استان را در عرصه کاربست خلاقیت ها و نوآوری در مد و لباس مستعد خواند و بر برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در استان تاکید کرد.

وی با اعلام حمایت از فعالان و علاقمندان در این حوزه، از آمادگی بانک ها و نهادهای ذی ربط بر اعطای تسهیلات به فعالان این بخش ها خبر داد.

موهبتی با اشاره به پیشینه استان در تولید پوشاک و پارچه های نسبتا ممتاز گفت: به زودی بخش نساجی کارنجات فراگیر بافت بلوچ در ایرانشهر افتتاح می شود و علاوه بر تاثیر در اشتغال منطقه، تولیدات این کارخانجات فرصت خوبی را برای بروز و ظهور نوآوری و خلاقیت های فعالان بخش مد و لباس فراهم می کند.

موهبتی با اعلام پشتیبانی لازم از برنامه‌های پیشنهادی در جهت اشتغال زایی و رونق کسب و کار دست اندرکاران استان در این بخش، گفت محصولات تولیدی استان، بازار خوبی دارد و با فراوری و نوآوری و تولید مطابق ذایقه مصرف کنندگان، فرصت های اشتغال و درآمد زایی مناسبی برای جوانان استان ایجاد می شود.