:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

شهروندان به پارکبان‌ها پول ندهند

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران فعالیت پارکبان‌ها را غیرقانونی دانست و گفت: شهروندان نباید به افرادی که به عنوان پارکبان از آنها وجه نقد مطالبه می‌کنند، پول بدهند.
کد خبر: ۱۴۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
اقتصادگردان- محمد علیخانی با تاکید بر اینکه ما اصلا پارکبان نداریم و فعالیت افرادی با این عنوان در شهر غیرقانونی است، گفت: با مصوبه شورای شهر، پارکبان‌ها جمع شده و اگر در منطقه‌ای حضور دارند، شهروندان نباید پول بدهند.

علیخانی تاکید کرد: ما پیش از این، غیرقانونی بودن فعالیت این افراد با اعلام کرده‌ایم و حتی به شهرداری تهران نامه زده و در این خصوص تذکر داده‌ایم.

او با اشاره به حضور پارکبان‌ها در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: این موضوع از سوی کلانتری انجام شده و توجیه می‌کنند که چون امنیت نیست، ‌به خاطر ایجاد امنیت و حفاظت از خودرو شهروندان، پارکبان مستقر کرده‌اند. این اقدام غیرقانونی است و قانونی نداریم که بر اساس آن کلانتری‌ها برای پارک حاشیه‌ای، پارکبان بگذارند.او با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای قانون و تعرفه دارد و قانون مشخص کرده است که پول آن باید به خزانه واریز شود و حساب و کتاب دارد، ‌گفت: این اقدام در حال حاضر غیرقانونی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این خصوص شهرداری مقصر است چرا که شهر را رها کرده و خودش در این خصوص اقدامی نکرده است و در چنین شرایطی ایجاد حق می‌شود و دیگران شهر را تصاحب می‌کنند.