:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری همایش طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان

همایش طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
اقتصادگردان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به وجود 263 فقره پروانه اکتشاف، 137 فقره پروانه بهره برداری و گواهی کشف معدن و در حوزه صنایع معدنی نیز 50 فقره جواز تاسیس و 14 کارخانه فرآوری مواد معدنی در جنوب کرمان، گفت: بهترین و مهمترین اتفاق در این حوزه ایجاد اشتغال پایدار در جهت رونق اقتصادی منطقه است.

مروجی فرد در ادامه گفت: علیرغم پتانسیل های عالی که در زمینه معادن در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، مشکلات زیرساختی از جمله نبود برق، نداشتن سرمایه برای راه اندازی معادن و تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات، مواردی است که موجب ایجاد مانع برای پیشرفت منطقه می باشد.

در این جلسه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن کشور در بحث تامین زیرساخت های مورد نیاز، خصوصا برق مورد نیاز معادن همچنین فعالسازی معادن و اکتشافات در حوزه معادن جنوب کرمان قول مساعد دادند.

لازم بذکر است این نشست با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مجری طرح های کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رئیس صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن ایران، رییس سازمان زمین شناسی استان کرمان، رئیس خانه معدن استان کرمان و جمعی از معدنکاران جنوب کرمان، همایش طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان برگزار شد.

در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور حداکثری بین معدنکاران و مسئولین مربوطه انجام شد.