:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی:

معدوم سازی ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۱۰ ماه گذشته

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال امحا و معدوم سازی شده که از نظر حجم نسبت به سال گذشته افزایش اما از نظر ارزش کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۴۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- «سید حسین میرمعینی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای ۴۰۰ تن مواد غذایی و کالای سلامت محور فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته افزود: این کالاها برای صیانت از سلامت جامعه و طبق احکام قضایی منهدم شدند.
 معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی با اشاره به برنامه‌های امحای کالاهای مشابه در ۳۱ استان کشور گفت: استانهای مختلف به صورت جداگانه این اقدام را انجام می‌دهد و کالاهایی که برای واردات از نهادهای ذیربط مجوز دریافت نکرده و برای سلامتی مضر تشخیص داده شوند تحت  شمول انهدام قرار می‌گیرند.
میرمعینی خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو کالاهای تاریخ مصرف گذشته را به کشور قاچاق می‌کنند که پس از شناسایی و کشف آنها احکام قضایی برای انهدام صادر خواهد شد.
 معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی افزود: در سال ۹۷ بود ۶۱۰۰ کالا به ارزش میلیارد ریال امحا شد.
 وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال نیز ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال امحا شده که از نظر حجم نسبت به سال گذشته افزایش اما از نظر ارزش کاهش داشته است.
میرمعینی با بیان اینکه عملیات امحاء و انهدام این کالاها به صورت ماهانه در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود، ادامه داد: گاهی فرایند اخذ احکام قضایی برای امحای این کالاها زمان بر است.
معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات این دسته از واردکنندگان اقدام به پیگیری قضایی برای رفع توقیف کالاهای خود می‌کنند که باعث می‌شود عملیات امحای های آنها به درازا بکشد.
معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی درباره امحای کالاهای سرمایه ای مانند خودرو گفت: برنامه‌ای برای انهدام کالاهای سرمایه ای وجود ندارد.
 وی اضافه کرد: اگر کالای سرمایه ای برای تولید داخل مفید باشد آن را برای مهندسی معکوس در اختیار مراکز فنی حرفه‌ای و نهادهای ذیربط قرار می‌دهیم، اما کالاهایی که برای تولید داخل مضر باشند صادر خواهند شد.
۴۰۰ تن مواد غذایی و کالای سلامت محور فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۱۹ میلیارد ریال منهدم و امحا شد.
 مراسم انهدام و امحای مواد خوراکی، آرایشی و دخانی فاقد مجوز که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند، صبح امروز (دوشنبه) در سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی برگزار شد.
 نمایندگان دادستانی، قضات و نهادهای ذیربط در مراسم انهدام این کالاها حضور داشتند.