:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

بهره‌مندی شهروندان اراکی از آب سد کمال‌صالح تا یک‌ماه دیگر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: حدود 9 کیلومتر از عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال آب 9.5 کیلومتری کمربند شمالی از تصفیه‌خانه سردشت با 250 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
اقتصادگردان- "عزت‌اله آمره‌ای" افزود: تنها حدود 900 متر از انتهای خط مذکور حد فاصل ابتدای خیابان شمشیری تا میدان امام حسین(ع) باقی مانده که با همکاری مسئولان شهرداری و همچنین وجود شرایط جوی مساعد، ظرف مدت یک ماه به پایان می‌رسد.
وی بیان داشت: 90 درصد کمربند شمالی اجرا شده که با پرداخت 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده پیشرفت فیزیکی 100 درصد محقق خواهد شد.
آمره‌ای افزود: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک که تاکنون اجرا شده شامل خط انتقال با لوله فولادی سایزهای یک هزار و 200 و 800 میلی‌متری و یک باب مخزن ذخیره 10 هزار میلیون مترمکعبی بتنی و حوضچه‌های شیرآلات است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: با اتمام عملیات اجرایی رینگ شمالی تمامی شهرک‌های شمالی واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی(ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه‌خانه سد کمال‌صالح مشروب خواهند شد.
آمره‌ای با اشاره به وظیفه شرکت آب و فاضلاب برای توزیع آب در سطح شهر افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد از آب شرب شهر اراک از تصفیه‌خانه سد کمال‌صالح دریافت و با طرح اختلاط آن با چاه‌های منطقه در حدود 70 درصد از مناطق مختلف شهری از این آب بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار داشت: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک نیز که در مجاورت راه کمربندی جنوبی ساخته می‌شود به طول حدود 13 کیلومتر است که تمامی شیرآلات و بیش از نصف لوله‌های مسیر آن تهیه شده و در صورت تأمین اعتبار این شرکت آمادگی اجرای آن در سال 99 را دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: کوی صنعتی، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی، کوی اندیشه توسط کمربند جنوبی آبرسانی می‌شود.
وی افزود: با اجرای طرح کمربندهای شمالی و جنوبی، شهروندان اراکی به‌صورت کامل از آب سد کمال‌صالح بهره‌مند خواهند شد.
کلان‌شهر اراک دارای 591 هزار نفر شهروند است.