:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

هفته آینده بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌ها صفر می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: پایان اسفند سال گذشته با ۴۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشت شده، پشت سر گذاشته شد، اما هفته آینده بدهی این سازمان به بیمه‌ها را صفر خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
اقتصادگردان- «مصطفی سالاری» روز یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این خبر گفت: پنج هزار میلیارد تومان به تازگی از دولت دریافت شد؛ این مبلغ در بدنه سازمان برنامه و بودجه معطل بود، اما سرانجام اجرایی شد.

وی افزود: این سازمان دولتی است و برای حقوق کارگران و بازنشستگان از ظرفیت دولتی بودن استفاده می شود تا کارها را درست انجام دهیم.

به گفته سالاری هفته آینده مطالبات بخش خصوصی تا پایان شهریور پرداخت شده و همچنین بدهی به بانک‌ها کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای تغییر وضیعت شورای عالی، خبر داد و گفت: کسی اصرار ندارد بدنه سازمان دولتی بماند و در فضای کسب وکار هرچقدر مشکلات بیشتر شود، مشکلات ما نیز بیشتر است زیرا فعالان اقتصادی تامین کنندگان اصلی منابعی هستند که صرف بازنشستگان و ... می شود.

وی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: گرفتاری‌های بازرگانان به تامین اجتماعی هم سرایت می کند، اما باعث نمی‌شود قانون را کنار بگذاریم و منابع نسل آینده را اکنون مصرف نمی شود و به آنها نیز می اندیشیم.