:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

آموزش‌های متقاضیان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر آغاز شد

دبیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر از شناسایی و آغاز آموزش تخصصی و عملی حدود ۵۰ درصد از متقاضیان این طرح خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
اقتصادگردان- محسن پرویز با اعلام این خبر عنوان کرد: در حال حاضر طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر در چهار مرحله شناسایی و ارزیابی متقاضیان، شناسایی پیشران‌ها، استعداد سنجی و توانمندسازی و نهایتاً اتصال به بازار در حال انجام است که ما در گام نخست مزیت‌های استانی را طی جلسات و مصاحبه‌های پی‌درپی که با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح داشتیم را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: نهایتاً دو مزیت حصیربافی و تولید پوشاک با توجه به پیشران‌های موفقی که در این دو رسته داشتیم شناسایی شدند. همان‌طور که مستحضرید اصلی‌ترین وجه تمایز این طرح با سایر طرح‌های مشابه بحث اتصال به بازار است که انشاالله این مهم به کمک پیشران‌های شناسایی شده اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر از سهمیه ۱۳۵ نفر که برای استان بوشهر پیش بینی شده از ۲۴۰ نفر لیست ارسالی حدود ۷۱ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که واجد شرایط در طرح بودند که ۵۱ نفر از این تعداد، آموزش آن‌ها در سه شهرستان بوشهر، تنگستان و دشتستان که در حال آموزش‌های عملی و تخصصی توسط پیشران‌های طرح می‌باشند آغاز گردیده است.

مدیر برنامه‌ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر اظهار کرد: تاکنون دشوارترین بخش طرح شناسایی متقاضیان بوده که بایستی تمام شرایط نظام‌نامه اجرای طرح را داشته باشند. پنج پیشران برای اجرای طرح در استان بوشهر شناسایی شده است که از این تعداد سه تفاهم‌نامه بین پیشرانان طرح در رسته‌های حصیربافی و تولید پوشاک و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان شعبه بوشهر نیز انعقاد گردیده است. 

پرویز خاطرنشان کرد: به‌طورکلی جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در کشور با توجه به موفقیت‌هایی که در سال گذشته در ۹ استان به صورت پایلوت به دست آورده کاملاً شناخته شده است و ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم در استان به وضعیت اشتغال این افراد کمک کنیم. طبق پایش اولیه متقاضیان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ۴۴% از شهرستان دشتستان، ۳۲% تنگستان و دشتی و ۲۴% از شهرستان بوشهر بوده است.

وی بیان کرد: به طور خلاصه از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته تاکنون می‌توان به تشکیل بیش از ۱۵ جلسه و شورای علمی طرح در استان با کارفرما، ناظر و پیشرانان طرح، انعقاد ۳ تفاهم‌نامه با پیشرانان طرح، حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی استان بوشهر، دریافت ۲۴۰ نفر لیست متقاضیان تاکنون، تماس تلفنی با متقاضیان و دعوت از آن‌ها جهت حضور در طرح، آمادگی ۷۱ نفر واجدالشرایط برای حضور در طرح، برگزاری ۹ کارگاه عمومی- توجیهی برای متقاضیان و ثبت‌نام‌ آن‌ها، آغاز مرحله ارزیابی و غربالگری اولیه متقاضیان، ساماندهی، آموزش و مشاوره، اجرای کارگاه‌های تخصصی و عملی، برگزاری جلسه جهت مشاوره گروهی، رایزنی و جلسات با پیشران‌ها، ارزیابی و نهایی کردن ۷۱ نفر از متقاضیان از ۱۳۵ نفر سهمیه استان و اتصال ۵۱ متقاضی به پیشرانان طرح جهت آموزش‌های تخصصی و عملی اشاره کرد.

دبیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر یادآور شد: همچنین لازم می‌دانم در پایان از مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری سرکار خانم آذر شب و مدیرکل محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جناب آقای پناه و همکارانشان به خاطر همراهی صمیمانه با جهاد دانشگاهی بوشهر جهت عملیاتی کردن طرح تشکر کنم.