:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
با سود 33 میلیارد و 500 میلیون ریال در ماه های اخیر صورت گرفت

بانک ایران زمین بیش از 135 میلیارد ریال از املاک مازاد خود را فروخت

مبلغ تمام شده این چهار ملک روی هم نزدیک به 102 میلیارد ریال، مبلغ پشنهادی متقاضیان نزدیک به 116.5 میلیارد ریال، مبلغ معامله پس از اعمال شرایط پیشنهادی 135 میلیارد و 475 میلیون ریال و سود حاصل از فروش معادل 33 میلیارد و 500 میلیون ریال است
کد خبر: ۱۴۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
اقتصاد گردان - بانک ایران زمین فهرستی از املاك و مستغلات مازاد خود را برای فروش در استان اصفهان و شهرهای کاشان و خمینی شهر، استان گلستان و شهر گرگان، تهران، استان لرستان و شهر کوهدشت، در استان مازندران و شهر تنکابن، در جزیره کیش استان هرمزگان، منتشر کرده است. 
در تاریخ 14 بهمن 98، مدیرعامل بانک ایران زمین در نامه ای به معاون بازارهای خارج از بورس شرکت فرابورس ایران، نتایج مزایده تاریخ 6 آبان 98 را اعلام کرد که براین اساس، از 23 رقبه املاک مذکور، 4 ملک فروش رفته و فروش 12 ملک نیز به دلیل عدم رعایت تعهدات از سوی برنده مزایده کان لم یکن تلقی شده و فروش الباقی املاک در دستور کار هیئت مدیره بانک قرار دارد که پس از فراهم شدن شرایط، آگهی مزایده آن متعاقبا از طریق روزنامه های کثیرالانتشار اعلام خواهد شد. 
4 ملک فروش رفته شامل یک ملک در اصفهان، یک ملک در شاهین شهر اسفهان، یک ملک در گرگان و یک ملک در کوهدشت لرستان اعلام شده است. مبلغ تمام شده این چهار ملک روی هم نزدیک به 102 میلیارد ریال، مبلغ پشنهادی متقاضیان  نزدیک به 116.5 میلیارد ریال، مبلغ معامله پس از اعمال شرایط پیشنهادی 135 میلیارد و 475 میلیون ریال و سود حاصل از فروش معادل 33 میلیارد و 500 میلیون ریال است. 

در این راستا، از 23 رقبه اموال مازاد بانک ایران زمین، 4 رقبه فروش رفته و همچنان 19 ملک دیگر در دستور کار واگذاری در استان های مختلف اصفهان، مازندران، لرستان، هرمزگان، تهران، گلستان، قرار دارد. 

فروش املاك و مستغلات مازاد بانک ایران زمین از آبان ماه در دستور کار این بانک قرار گرفته  تا  املاك مازاد بر نیاز خود را با وضع موجود و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط در قالب  آگهی مزایده را واگذار نماید.

از 23 رقبه املاك مذکور 4 ملک به فروش رسید و 12 ملک ردیف 12 الی 23 درآگهی بدلیل عدم رعایت تعهدات از سوي برنده مزایده کان لم یکن تلقی گردید هفت رقبه املاك بدلیل عدم
دریافت پیشنهاد و توافق به فروش نرسیده است و فروش آنها در دستور کار هیات مدیره بانک قرار دارد که پس از فراهم شدن شرایط ، آگهی مزایده آن متعاقبا از طریق روزنامه هاي کثیرالانتشار اعلام خواهد شد. 
لیست املاک فروش نرفته در ردیف های آگهی مزایده اولیه در آبان ماه مربوط  در ردیف های زیر مشخص شده است. ردیف های  2 و 4 در استان اصفهان و شهرهای خمینی شهر و کاشان،  ردیف 5 در تهران، ردیف 7، 8 در استان گلستان و شهر گرگان، ردیف 9 در استان لرستان و شهر کوهدشت، ردیف های 12 تا 22 شامل 11 ملک در شهر تنکابن در استان مازندران، و ردیف 23 مربوط به جزیره کیش در استان هرمزگان