:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بورس به اوج برگشت

معاملات امروز در بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار بر خلاف روز دوشنبه که روندی نزولی را در پیش گرفته بود باز هم صعودی شد و ۱۱ هزار و ۹۲۷ واحد رشد کرد.
کد خبر: ۱۴۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
اقتصادگردان- با صعود بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص، شاخص کل بورس به رقم ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد رسید و شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۶۰۳ واحد صعود رقم ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران بورس ۷۲۵ هزار معامله انجام دادند که ۳۷ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال تومان ارزش داشت که نسبت به روز دوشنبه کاهشی بود.

معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران، پتروشیمی پارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت نمادهایی بودند که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس گذاشتند و بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، سایپاف ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیست نمادهای پربیننده امروز بازار را تشکیل دادند.

فرابورس هم رشد کرد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵۵ واحد رشد در رقم ۵۸۱۵ واحد ایستاد و معامله‌گران این بازار ۳۹۳ هزار معامله به ثبت رساندند که ۱۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال ارزش داشت اما نسبت به روز دوشنبه کاهشی بود.

در فرابورس، سنگ آهن گهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فرابورس ایران، و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی را داشت.

همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، زرین آسی و بیمه دی نمادهای پربیننده فرابورس بودند.