:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

آغاز تردد آزمایشی آزادراه تهران - شمال، عوارض آزادراه زیر ۵۰ هزار تومان است

با دستور رییس جمهور، از ساعت ۱۲ ظهر امروز عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
اقتصادگردان- خیرالله خادمی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی جهت آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت‌های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود، برای خودروها رایگان است.

وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود!

خیرالله خادمی اظهار کرد: هم‌اکنون تردد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شده است و تا ساعت ۱۴ امروز ادامه دارد. همچنین فردا نیز در ساعت ۱۲ تا ۱۴ این تردد آزمایشی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما انجام تردد آزمایشی به مدت سه ساعت بود اما راهور به ما این مدت زمان را دو ساعت اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره‌ی افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال، اظهار کرد: این آزادراه اوایل اسفندماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می‌پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم را مطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بایست این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این پنج سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه­روز در این پروژه فعالیت کردند.