:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانك صادرات در دي 98 نسبت به آّبان رشد 9 درصدي در مبلغ تراكنش هاي بانكي داشته است

67 هزار ميليارد تومان گردش مالي و 415 ميليون تراكنش ماهانه در بانك صادرات

میانگین هر تراکنش در بانک صادرات نیز معادل 162 هزار تومان بوده که بالاتر از میانگین 102 هزار تومانی کل شبکه بانکی است. همچنين بانک صادرات 2456 میلیارد تومان مبلغ تراکنش صادره بیشتر نسبت به مبلغ تراکنش پذیرفته شده داشته كه نشان دهنده گسترش خدمات اين بانك در سراسر كشور براي خدمات و فعاليت هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي است
کد خبر: ۱۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
اقتصاد گردان - محسن شمشيري
مجموع تراكنش هاي پذيرش شده و صادرشده بانك صادرات در دي ماه 98، معادل 415 ميليون و 179 هزار تراكنش به مبلغ 67 هزار و 462 ميليارد تومان بوده كه نشان دهنده رقم عظيم گردش مالي تراكنش ها در بانك صادرات است. تعداد  تراكنش هاي صادره نيز 99 ميليون و 852 هزار تراكنش بيش از تعداد تراكنش هاي پذيرش شده بوده  و مبلغ تراكنش هاي صادره معادل 2468 ميليارد تومان بيش از مبلغ تراكنش هاي پذيرش شده بوده است.
در آّبان 98  نيز بانک صادرات حدود 62 هزار میلیارد تومان گردش مالی در تراکنش های بانکی داشته و بیش از 414 میلیون تراکنش صادره و پذیرفته شده داشته  که شامل 160 میلیون تراکنش پذیرفته شده و 254 میلیون تراکنش صادره بوده است.
براين اساس با وجود رشد 1 ميليون تراكنش از نظر تعداد، مبلغ تراكنش ها در بانك صادرات در دي ماه نسبت به آبان 98، 9 درصد رشد كرده است.
همچنين مقايسه تعداد و مبلغ تراكنش صادره و پذيرش شده نشان مي دهد كه تراکنش صادره حدود 94 میلیون بیشتر از تراکنش های پذیرفته شده بوده است. میانگین هر تراکنش در بانک صادرات نیز معادل 150 هزار تومان بوده که بالاتر از میانگین 100 هزار تومانی کل شبکه بانکی است. براین اساس، بانک صادرات2456 میلیارد تومان مبلغ تراکنش صادره بیشتر نسبت به مبلغ تراکنش پذیرفته شده داشته  است. لذا ضروری است که خدمات بانکداری الکترونیک خود را گسترش دهد و با مزیت هایی که دارد، جذب منابع بیشتری را از طریق تراکنش های بانکی داشته باشد.
 برای محاسبه این ویژگی،  تعداد تراکنش های صادره هر بانک از تعداد تراکنش های پذیرش شده همان بانک کسر می شود. با کسر تعداد تراکنش های صادره  هر بانک از تعداد تراکنش های پذیرش شده همان بانک، مشخص شده که بانک های ملت، پارسیان، پاسارگاد، ایران زمین، مبلغ پذيرش شده بيشتر داشته اند. بانک های ملی، صادرات، تجارت، سپه نیز تعداد تراکنش صادره شده بیشتری نسبت به تعداد تراکنش پذيرش شده داشته اند.