:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نوبخت خبرداد:

افتتاح دو پروژه بزرگ عمرانی تا پایان سال

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قبل از پایان امسال دو پروژه عمرانی بزرگ قطعه اول آزادراه تهران-شمال و آزادراه همت به کرج افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای آبگیری سد نرماب نیاز به جابه جایی برخی روستاها و استملاک برخی اراضی است که قبل از این سفر ۳۰ میلیارد تومان به استان برای این امر پرداخت شد.

وی افزود: امروز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان آغاز خواهد شد. این کار باعث افزایش بهره وری و کاهش استفاده از منابع آبی می شود و در مدیریت سیلاب نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با این دو اقدام، استان را از برخی از سیلاب ها که می تواند در آینده رخ دهد، مصون می کند.

نوبخت به پروژه راه آهن اینچه برون-گرمسار هم اشاره کرد و گفت: طبق قراردادی که با طرف روسی داشتیم، امیدواریم در آینده با بر طرف شدن مشکلاتی که به خاطر تحریم پیش آمده، در آینده به شبکه سراسری متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر مقرر شد که با همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد، ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم درآمد استان ساخته شود.

نوبخت درخصوص جبران خسارت های سیل، گفت: تا الان آنچه که تعهد دولت بوده، تخصیص داده شده و هر زمان هم که نیاز به تخصیص باشد، آن را هم آماده پرداخت داریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص آزادراه تهران-شمال، گفت: قطعه اول این آزادراه بعد از ۲۵ سال به اتمام رسیده و فقط مترصد یک روزی هستیم که با حضور جناب آقای رئیس جمهور افتتاح شود. این پروژه و همچنین پروژه آزادراه همت به کرج، قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

نوبخت ادامه داد: با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال، یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان تردد در مسیر فعلی تهران به چالوس را کوتاه تر خواهد کرد.

وی گفت: همزمان عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز آغاز شده و امیدواریم تا سال آینده این قطعه را نیز به بهره برداری برسانیم.