:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

قول مساعد وزیر راه و شهرسازی جهت افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: ‌برای بسته شدن پرونده سد کمندان، سازمان برنامه و بودجه ۲۵۰ میلیارد تومان را برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ لحاظ کند.
کد خبر: ۱۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
اقتصادگردان- محمداسلامی امروز دوشنبه 21 بهمن در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه ریزش‌های مسیر آزاد راه خرم‌آباد-پل زال همچون ژله، باند این آزادراه را در بر می گیرد و موجب انسداد آن می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس محور خرم آباد- پلدختر با دقت بیشتری انجام شود تا از تکرار رانش‌ها در این مسیر جدید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه طول جاده جدید خرم‌آباد- پلدختر از ۹۵ به ۸۵ کیلومتر کاهش یافته و در مجموع۵۳ کیلومتر ساخت و بهسازی می شود، عنوان کرد: در طراحی مسیر جدید با پل و تونل‌های جدید تمامی استانداردهای لازم رعایت شده است و جاده به گونه‌ای طراحی شده تا ارتباط روستاهای مسیر و معیشت ساکنان دچار اخلال نشود.
اسلامی گفت: جاده جدید از خروش دوباره کشکان رود و سیل در امان خواهد بود و جای نگرانی ندارد.
وی تاکید کرد : مسیر ‌جاده قدیم خرم‌آباد-پلدختر تاریخی و بسیار زیبا بوده که برای بازسازی آن ۴۵۰ هزار مترمربع خاکبرداری شده که کاری ارزشمند است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وضعیت ساعات و پروازهای فرودگاه خرم آباد گفت: این فرودگاه از نظر جغرافیایی دارای ریسک بالایی بوده و شرکت‌های هواپیمایی با تشدید شرایط بد آب و هوایی هرگز حاضر به ریسک پرواز در این مراکز نیستند.
اسلامی افزود: هرچند اصلاحات سطوح پروازی و باند انجام و سیستم‌های کمک ناوبری برای افزایش ضریب ایمنی فرودگاه خرم آباد انجام شده اما این محل بخاطر موقعیت جغرافیایی ریسک بالا دارد.
وی درباره افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و ساماندهی پرواز مشهد قول مساعد داد و با بیان اینکه ‌یک آژانس هواپیمایی قدرتمند در استان وجود داشته باشد که مشکلات را برطرف کند.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ‌خرم‌آباد باید ‌پرواز مستمر داشته باشد و به پرواز مشهد آن نیز اضافه شود.
اسلامی گفت: تعداد هواپیماهای ۱۰۰ نفره در چند سال اخیر کاهش یافته است، بیان کرد: قبلا ۴۴ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ داشتیم که تعداد زیادی از آنها در آشیانه در حال تعمیر است.
وی بیان کرد: متاسفانه با ریزش پرسرعت این هواپیمای فوکر ۱۰۰ در کشور مواجه‌ایم و هواپیماهای جایگزین نمی‌تواند ماموریت‌های فوکر ۱۰۰ را انجام دهد.
وزیر درباره تملک زمین روستاهای حاشیه سیمره گفت: این مهم در هیات دولت مطرح و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای آنها مصوب شده است.
اسلامی افزود: برای روستای سد کمندان نیز ۶۰ میلیارد تومان نیاز است که باید این مهم را با معاون اول رئیس جمهوری مطرح کنیم.