:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

گام، ساماندهی گردش مالی میان زنجیره‌ها از طریق اوراق است

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف اصلی راه‌اندازی اوراق گام این است که بخشی از گردش مالی میان زنجیره‌ها از طریق این اوراق ساماندهی شود.
کد خبر: ۱۴۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
اقتصادگردان- حسن امیری در خصوص راه‌اندازی اوراق گام در ایام دهه فجر و تاثیر آن در فعالیت بورس اظهار کرد: در حقیقت ایده اصلی این اوراق این است که از زنجیره تولید حمایت شود؛ به عنوان مثال یک تولیدکننده دارای یکسری زنجیره‌های قبل از خود است که تامین‌کننده قطعات مورد نیاز هستند که آنان نیز از زیرمجموعه‌های خود تامین قطعه می‌کنند تا نهایتا به محصول فولاد، آلمینیوم و... برسد.

وی افزود: هدف اصلی این است که بخشی از این گردش مالی میان زنجیره‌ها از طریق اوراق ساماندهی شود. این کار توسط بانک مرکزی عملیاتی و در بازار ثانویه بورس اجرایی خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در مرحله اول این اوراق در میان زنجیره‌ها تبادل خواهد شد اما از مقطعی به بعد این اوراق وارد بازار می‌شود و در این مرحله نیز یا میان تامین‌کنندگان تبادل خواهد شد و یا افراد دیگر نیز در بازار می‌توانند آن را خریداری کنند.

امیری در خصوص بازار برتر بورس خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این بازار، پیشنهادات باید از طرف بورس‌ها به سازمان بورس داده شود اما تاکنون پیشنهادی در این باره دریافت نشده است.