:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

با تسهیلات 2000میلیارد ریالی بانک کشاورزی،واحد تولید مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا افتتاح شد

با استفاده از تسهیلات 2000 میلیارد ریالی بانک کشاورزی و با حضور دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، فاز اول طرح بزرگ تولید مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا در استان گلستان افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی مدیریت امور شعب بانک کشاورزی تهران بزرگ،کارخانه تولید مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون قطعه،صبح روز جمعه 18 بهمن ماه و در هفتمین روز از دهه مبارکه فجر با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در شهرستان گنبد افتتاح و  بهره برداری از آن آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این زنجیره کامل تولیدی که تولید و پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت یک میلیون قطعه و قابل افزایش تا سه میلیون و 900 هزار قطعه در سال را دارد، چهار فاز تولید مرغ تخم گذار، پولت تخم گذار، مرغ مادر تخم گذار و بسته بندی تخم مرغ را شامل می  شود.

این گزارش می افزاید،با بهره برداری از این واحد تولیدی که قابلیت تولیدسالانه ۱۵ تا ۲۰درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور را دارد و در زمینی به مساحت حدود۳۸۲ هکتار  احداث شده است، زمینه اشتغال ۱۷۵نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم  شده است.

شایان ذکر است دکتر واعظی از مشارکت بانک کشاورزی در احداث و راه اندازی این طرح تشکر و قدردانی کرد.