:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افتتاح اولین کارخانه فرآوری و بسته بندی خرمای سیستان وبلوچستان در سراوان

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان وبلوچستان گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، اولین کارخانه فرآوری و بسته بندی خرمای سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۴۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
اقتصادگردان- به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان ادریس دینارزهی افزود: این اولین کارخانه فرآوری محصول خرما در سیستان و بلوچستان است که با حمایت صندوق کارآفرینی امید فعالیت خود را در روستای غفور آباد سراوان آغاز می کند.
 
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان وبلوچستان افزود: برای این طرح 80 میلیارد ریال هزینه شده است که 66 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات قرض الحسنه از طریق این صندوق اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: از این میزان تسهیلات، ۴۶ میلیارد ریال با کارمزد صفر درصد و ۲۰ میلیارد ریال آن هم بصورت ۴ درصد پرداخت شده است.
 
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این طرح از محل تفاهم نامه این صندوق با دفتر امور روستایی استانداری به بهره برداری می رسد گفت: با این میزان تسهیلات ارائه شده به این کارخانه برای 30 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از این محصول خرمای سیستان و بلوچستان به صورت خام فروشی عرضه می شد اظهار داشت: با افتتاح این کارخانه هم برای جوانان بومی سراوان اشتغال ایجاد شده است و هم خرمای این استان در قالب محصولات فرآوری شده عرضه خواهد شد.