:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شبکه فشار متوسط زمینی و هوایی و کانال انتقال انرژی اراک 7 به بهره برداری رسید

همزمان با ایام الله دهه فجر، شبکه فشار متوسط زمینی و هوایی و کانال انتقال انرژی اراک 7 با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
اقتصادگردان- این شبکه که امروز با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد، از 12 کیلومتر کابل فشار متوسط زمینی و 250 متر کانال انتقال انرژی نفر رو و همچنین 1800 متر فشار متوسط هوایی تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، در ایام الله دهه فجر سال جاری 30 پروژه مرتبط با این شرکت با اعتباری بالغ بر 154 میلیارد ریال در شهرستان اراک به بهره برداری خواهد رسید که بهره برداری از فاز اول کانال های انرژی اراک به طول 367 متر از جمله این طرح ها خواهد بود.

الله داد همچنین تامین نیروی برق متقاضیان شهری و روستایی را از نتایج بهره برداری از این طرح ها عنوان کرد و گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه فرسوده و توسعه و بهینه سازی شبکه روستایی معابر از جمله مزایای دیگر بهره برداری از این پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هستند.

براساس این گزارش، پروژه مقام سازی و بهسازی هنرستان کار و دانش شهید دادآفرین اراک دیگر پروژه افتتاحی با حضور استاندار بود که با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 975 مترمربع با حضور استاندار مرکزی رونمایی شد.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی اجرای این طرح چهار ماه به طول انجامیده است و به نوع خود رکورد جدیدی در نوسازی مدارس استان به حساب می آید. عملیات تخریب این هنرستان 12 کلاسه که در حدود 40 سال قدمت دارد، از ابتدای تابستان سال جاری شروع شده است و در دی ماه نیز با مقاوم سازی و بهسازی کل بنا به پایان رسیده است.

همچنین این هنرستان 454 دانش آموز را در 6 رشته هنرستانی در خود جای داده است.

گلباران گلزار شهدای روستای عقیل آباد، دیدار با خانواده معظم شهدا و خانواده مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیدار مردمی و افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی بخش مرکزی از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در این سفر نیم روزه خواهد بود.