:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون استاندار سمنان تاکید کرد:

جذب سرمایه‌گذاران با تسریع در پاسخگویی به استعلامات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: روند پاسخگویی به استعلام‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی برای جلب روزافزون رضایت‌مندی اقشار مردم در استان سمنان رصد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
اقتصادگردان- حشمت الله عسگری در کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: عملکرد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی به موقع استعلام‌ها مطلوب است و این روند مثبت باید به صورت دقیق و بانظم بیشتر استمرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: پاسخگویی به استعلام‌ها در جلب رضایتمندی اقشار جامعه از عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاثیر شایانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه، تسریع در پاسخگویی به درخواست‌ها در کوتاه مدت به افزایش روزافزون جلب رضایت آحاد جامعه می‌انجامد، گفت: پاسخگویی به استعلام‌ها و پاسخگویی به مطالبه، انتقادها و پیشنهادی اقشار مردم باید به کمترین زمان ممکن برسد.

عسگری تصریح کرد: پاسخگویی به استعلام‌ها به خصوص در مسایل اقتصادی و زیرساختی به افزایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در استان می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه برگزاری نشست‌های از این دست می‌تواند در بهبود روز افزون نظام اداری استانداری، فرمانداری و ... تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با سامانه ارتباط مردمی سامد عملکردها بسیار مطلوب است اما سامد در تمامی نقاط استان نیازمند معرفی بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: مدیرانی که در کمترین زمان ممکن به استعلام‌ها پاسخ می‌دهند، در نشست شورای اداری تشویق می‌شوند.

شریفی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: روزانه ۳۰ تا ۵۰ تماس از سوی اقشار مردم در استان سمنان در سامانه سامد ثبت می‌شود.

وی با اشاره به طرح نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و صیانت از حقوق شهروندی در این نشست افزود: اقشار مردم در ساعت اداری با شماره گیری شماره تلفن ۱۱۱ در سامانه سامد، می‌توانند در ارتباط با موضوعات مختلف شکایات و پیشنهاد و ... خود را ارایه دهند.

وی ادامه داد: بعد از دریافت انتقاد، پیشنهاد و ..‌ از سوی مردم از طریق سامانه سامد، در کمتر از ۱۰ روز دستگاه‌های اجرایی مربوط موظف به ارایه پاسخ هستند.

شریفی با بیان اینکه روزانه ۳۰ تا ۵۰ تماس از سوی اقشار مردم در استان سمنان در سامانه سامد ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی سامانه سامد ، مشارکت اقشار مردم در مباحث مدیریتی و جلب اعتماد عمومی است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان سمنان، یک‌هزار و ۷۱۴ مورد تماس تلفنی در سامانه سامد ثبت شد.

وی گفت: در سال ۹۷ تعداد دستگاه‌های اجرایی که به سامانه سامد پیوستند، ۱۱۷ دستگاه بود که این آمار در سال جاری به ۱۲۵ دستگاه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ابتکارهای جدید در سامانه سامد در استان سمنان، اجرای طرح پاسخگویی در شهرستان های استان است گفت: براساس برنامه هفتم و قانون اصلاح نظام اداری و منشور حقوق شهروندی ، مقرر شد تا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ، شاخص های حقوق شهروندی به معنی واقعی در گام اجرایی قرار گیرد.