:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
براساس پيش بيني ها مجموع بدهی‌های جهان حدود ۲۵۵ تریلیون دلار خواهد رسيد

بدهکارترین کشورها در جهان

كشور ایرلند بیشترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی جهان را دارد. براساس پيش بيني ها مجموع بدهی‌های جهان شامل بدهی‌های دولت، شرکت‌ها و بدهی‌های خارجی تا پایان سال جاری به حدود ۲۵۵ تریلیون دلار برسد که در طول تاریخ رقمي بی‌سابقه بوده است
کد خبر: ۱۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
اقتصادگردان-
كشور ایرلند بیشترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی جهان را دارد.
براساس پيش بيني ها  مجموع بدهی‌های جهان شامل بدهی‌های دولت، شرکت‌ها و بدهی‌های خارجی تا پایان سال جاری به حدود ۲۵۵ تریلیون دلار برسد که در طول تاریخ رقمي بی‌سابقه بوده است.
طبق اعلام سایت بدهی آمریکا تا پایان ماه نوامبر، ایرلند بیشترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی را در جهان داشته است؛ به گونه‌ای که این کشور اکنون بیشتر از هشت برابر اندازه اقتصاد خود بدهی خارجی دارد.
كشور  ایرلند با  جمعیت چهار میلیون و ۸۱۸ هزار نفري و توليد تولید ناخالص داخلی ۱۸۷میلیارد و ۷۰۰میلیون دلاري ۸۹۴.۳۲ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی۶۶.۶۰ درصد بيشترين نسبت بدهي خارجی به تولید ناخالص داخلی جهان را دارد.
همچنين كشورهاي هلند با ۵۰۵.۱۶ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و۵۳.۸۸ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در اين رده بندي رتبه دوم را از آن خود كرده است. براين اساس كشورهاي يونان، بلژیک، سوئیس و پرتغال در رده هاي بعدي قرار دارند
همچنين بر اساس اين گزارش آمریکا با جمعیت ۳۳۰ میلیون و ۴۵۶ هزار نفري و ۲۳ تریلیون ۲۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار میزان تولید ناخالص داخلی، ۹۶.۷۶ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد اين كشور و ۷۰.۱۰ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را دارد.
كشور چین نيز با  جمعیت یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۳۲۳ هزار نفري و۱۵ تریلیون و ۷۳۹ میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار میزان تولید ناخالص داخلی۱۳.۲۲ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و۵۳.۷۹ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را داراست.
براساس اين گزارش كشور ژاپن ديگر قدرت برتر اقتصادي در آسيا با جمعیت ۱۲۶ میلیون و ۸۲۹ هزار نفري و چهار تریلیون و ۶۰۳ میلیارد و ۶۲۹ میلیون دلار میزان تولید ناخالص داخلی۱۰۰.۶۷ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و ۲۴۷.۱۷ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را دارد.
كشور آلمان كه بزرگترين اقتصاد در حوزه يورو را دارست با جمعیت ۸۳ میلیون و ۵۵۱ هزار نفري و سه تریلیون و ۸۵۷ میلیارد و ۶۳۳ میلیون دلار میزان تولید ناخالص داخلی ۱۴۶.۳۵ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و همچنين ۶۱.۷۹ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را دارد.
همچنين كشور انگلیس كه به تازگي پس از 47 سال از اتحاديه اروپا خارج شد با دارا بودن جمعیت ۶۷ میلیون و ۵۶۴ هزار نفري و سه تریلیون ۶۳۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار میزان تولید ناخالص داخلی و همچنين ۲۰۴.۲۵ درصد نسبت بدهی خارجی به اندازه اقتصاد و۷۰.۹۱ درصد نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را دارا است.