:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سه استان پیشرو در افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در دهه فجر

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ۴۳۹ طرح صنعتی و معدنی در استان‌های مختلف با سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که بیشترین آن‌ها مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و البرز است.
کد خبر: ۱۴۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
اقتصادگردان- پیش‌بینی می‌شود اشتغال ایجاد شده در نتیجه اجرای این طرح‌ها ۲۲ هزار و ۳۶۵ نفر باشد.

همچنین طبق اطلاعاتی که در اختیار قرار گرفته، در استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و البرز به ترتیب ۳۹، ۳۳ و ۳۳ طرح در دهه فجر افتتاح می‌شود که بیشترین تعداد افتتاح در استان‌ها به این سه استان مربوط می‌شود.

میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که به زودی در سه استان آذربایجان شرقی، البرز و سیستان و بلوچستان افتتاح خواهند شد نیز به ترتیب ۱۷۶ میلیارد تومان، ۱۸۳ میلیارد تومان و یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان خواهد بود.

بیشترین سرمایه‌گذاری نیز در استان یزد خواهد بود که رقم آن در ۹ طرحی که طی دهه فجر افتتاح خواهد شد ۸۵۵ میلیارد تومان است.

از بین طرح‌هایی که طی ۱۰ روز آینده افتتاح می‌شوند، بیشترین اشتغال نیز مربوط به استان خراسان رضوی است که پیش‌بینی می‌شود در پی اجرای ۲۹ طرح آن دو هزار و ۶۵۶ نفر شاغل شوند.

کم‌ترین تعداد طرح‌ها، سرمایه‌گذاری و اشتغال در طرح‌های افتتاحی طی دهه فجر نیز به ترتیب به استان‌های خوزستان با دو طرح، گیلان با یک میلیارد و ۱۲ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و اردبیل با ۶۳ نفر اشتغال مربوط می‌شود.