:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

صنعت چوب و مبلمان قم نیازمند هویت بخشی در سطح ملی و بین‌المللی است

استاندار قم یکی از نیازهای اساسی چوب و مبلمان قم را معرفی و هویت بخشی به این صنعت در ابعاد ملی و بین‌المللی دانست.
کد خبر: ۱۴۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
اقتصادگردان- بهرام سرمست روز سه‌شنبه درهشتمین همایش صنعت چوب و مبلمان در قم با ذکر این مطلب که اگر زنجیره تولید این صنعت درقم تکمیل شود دیگر در حوادث سیاسی و تحریم‌های خارجی ضربه‌ای به فعالان چوب و مبلمان وارد نمی‌شود، گفت:یکی از مسایل مهمی که باید در نظر داشت اتصال مراکز دانشگاهی و علوم فنی به صنعت چوب و مبلمان است.

وی افزود: اگر این صنعت با مراکز علمی پیوند نخورد، نمی‌تواند دربازار رقابتی تولید انبوه در عرصه‌های بین المللی دوام بیاورد. از دیگر سوی برای بهبود وضعیت چوب و مبلمان قم اعطای مشوق‌های بانکی درقم رسما آغاز شده‌است.

استاندار قم بیان کرد: برپایی نمایشگاه دائمی درشهرک قنوات قم برای معرفی و عرضه مصنوعات چوبی و ایجاد بسترهای صادراتی این صنعت در استان ضرورت دارد. صنعت چوب و مبلمان قم با حفظ سنت‌های دیرینه این صنعت باید نسبت به مسائل طراحی، بازاریابی و تنوع تولید برنامه ریزی کند.

سرمست  یکی از نیازهای اساسی چوب و مبلمان قم را معرفی و هویت بخشی به این صنعت در ابعاد ملی و بین‌المللی دانست و گفت: توسعه و حمایت از خوشه‌های کوچک کسب‌ و کار از رویکردهای اصلی استان در مسیر رونق تولید است.

وی یادآورشد: برهمین اساس خوشه‌های کفش و دمپایی ماشینی، سوهان، فرش دستباف و چوب و مبلمان در نقطه هدف حمایتی قرار گرفته‌اند. توسعه خوشه‌های انگشتر و زیورآلات سنتی، سنگ و پوشاک هم در برنامه‌های آینده استان قرار دارد.

سرمست گفت: در مجموع توسعه کارگاه‌های کوچک و متوسط در قالب خوشه‌های صنعتی به صورت جدی مورد حمایت استانداری می‌باشد.