:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر صنعت اعلام کرد

گام ایران برای بی نیازی از واردات رادیاتورهای صنعتی

وزیر صنعت، معدن و اقتصاد با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ خوشه تولیدی و صنعتی در کشور شناسایی شده گفت: این خوشه ها بحث جدیدی برای حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.
کد خبر: ۱۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
اقتصادگردان- رضا رحمانی بعداز ظهر سه‌شنبه هشتم بهمن در حاشیه بازدید از خط تولید رادیاتورهای صنعتی کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد با بیان اینکه اشتهارد یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور است، اظهار کرد: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک با ۸۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.

وی افزود: با افتتاح این خط تولید، به سمت بی نیازی از واردات رادیاتورهای صنعتی گام برداشته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعتگران استان البرز به همت استاندار و جهادگران اقتصادی؛ با مشکلات کمتری مواجه هستند و این امر از حجم تولیدات این استان مشخص است.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش صنعت از جمله کمبود نقدینگی ‌در همه ‌استان ها وجود دارد، افزود: پیگیر حل محدودیت های این حوزه هستیم.

این مسئول تاکید کرد: در کنار وجود ظرفیت تولید و صادرات  باید اقدامات لازم برای تامین سرمایه در گردش صاحبان تولید به منظور تهیه مواد اولیه صورت بگیرد.

رحمانی در ادامه گفت: با یکی از واحدهای تولیدی لوازم خانگی جلسه‌ای داشتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند تا در چندماه آتی یک میلیون انواع دستگاه خانگی را تولید و روانه بازار کند.

وی گفت: با رفع محدودیت در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مسیر تامین مواد اولیه ‌برای واحدهای تولیدی هموار می شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص سازمان دهی نظام صنفی برای صنوف تولیدی گفت: این صنوف بخشی از چرخه تولید کشور هستند.

وی تصریح کرد: در کل کشور بیش از ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی داریم که در هر کدام چند صد نفر کارگر مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: توجه به این صنوف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جزو اولویت های ما است.

وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص منابعی که در قالب نظام بانکی باید برای صنوف تولیدی صرف شود کم توجهی هایی صورت گرفته که این موضوع را پیگیری کرده ایم تا هر خدمات و منابعی که داریم مشمول فعالان این حوزه ‌شود.

 وی توضیح داد: صنوف  با سرمایه گذاری کمتر از نظر سرانه می توانند اشتغال بیشتری ایجاد کنند.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ خوشه تولیدی و صنعتی در کشور شناسایی شده است، گفت: این خوشه ها بحث جدیدی برای حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.