:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تفاهم‌نامه برای حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

سخنگوی هلدینگ خلیج فارس گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراحل امضا تفاهم‌نامه همکاری هستند، تا این تفاهم‌نامه بتواند موجب تقویت حمایت از ساخت داخل شود.
کد خبر: ۱۴۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
اقتصادگردان- جواد گلی با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین هلدینگ خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه همکاری بین صنعت پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها برای تقویت و حمایت از ساخت داخل است، اظهار کرد: یکی از مفاد این تفاهم‌نامه برگزاری رویداد حمایت از ساخت داخل و گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در یک اقدام نمایشگاهی است.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شکل گیری این همکاری به هلدینگ خلیج فارس کمک کرد تا از این طریق جوانان و نیروهای مستعد فعال در داخل کشور، در حوزه استارت آپ‌ها و دانش بنیان‌ها شناخته شده و همچنین بتوانند وارد عرصه تولید و کار شوند.

سخنگوی هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: ما در هلدینگ خلیج فارس برای این همکاری اعلام آمادگی کردیم که شرکت‌های دانش بنیان واستارت آپ‌های مرتبط و مورد تایید معاونت علمی و فناوری در نمایشگاه پتروشیمی کیش حضور داشته باشند و شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس نیز با حضور در این رویداد زمینه تامین قطعات، تعمیرات، مهندسی، مشاوره و غیره با این شرکت ها  را فراهم کنند.

وی در زمینه همکاری شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس گفت: مجموعه شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس سعی خواهند کرد علاوه بر مذاکره شرکت‌های داخلی در حوزه خدمات فنی، مهندسی و صنعتی، در زمینه خدمات غیر صنعتی با شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه  به گفت‌وگو بنشینند؛ بویژه برای شرکت هایی که در مناطق صنعتی فعال هستند و بومی مناطق همجوار محسوب می‌شوند.

گلی رویکرد برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با تمرکز بر هلدینگ خلیج فارس در جزیره کیش را نقطه عطفی برای استفاده از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک عنوان کرد و گفت: سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک می‌توانند در زمینه نیازمندی‌های تجهیزات، تامین قطعات، مدیریت دانش، تعمیرات، بومی‌سازی، مشاوره و مهندسی معکوس و غیره مذاکره کنند و در نهایت منجر به انعقاد قراردادهای همکاری شود.

سخنگوی هلدینگ خلیج فارس حضور سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور را مثبت دانست و عنوان کرد: در سال‌های گذشته مجموعه وزارت نفت و صنعت پتروشیمی تلاش‌هایی برای حداکثرسازی بهره‌گیری از توان داخل و تامین تجهیزات، قطعات و مواد اولیه مصرفی در صنعت پتروشیمی آغاز کردند و با کمک سازندگان تجهیزات داخلی توانستند سطح استفاده از امکانات داخلی را افزایش دهند و از سوی دیگر تکیه صنعت پتروشیمی به متخصصان داخلی هم افزایش یافت.