:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سرما در کمین کنتورهای آب

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور گفت: در صورت یخ زدگی لوله و کنتور سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران آماده دریافت گزارش‌ها و اعزام تیم‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
کد خبر: ۱۴۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
اقتصادگردان- علی سیدزاده مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به افزایش سرما و برودت هوا در روز‌های آینده اظهار کرد: با افزایش سرما احتمال یخ‌زدگی لوله و کنتور‌های آب وجود دارد و مشترکان برای جلوگیری از این موضوع نیاز است تمهیدات لازم را اجرا کنند. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور تصریح کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود که در زمان کاهش دما، لوله‌های آب را با استفاده از الیاف طبیعی یا پشم شیشه بپوشانند و مانع از ترکیدگی لوله به دلیل سرما شوند.

وی افزود: در صورت مشاهده یخ زدگی لوله، از ریختن آب جوش و استفاده از حرارت مستقیم بر روی کنتور یا شبکه آب ساختمان خودداری کنند.

به گفته وی؛ در صورت یخ زدگی لوله و کنتور سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران آمادگی دریافت گزارش‌ها و اعزام تیم‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

سید‌زاده بیان کرد: نحوه صحیح برطرف کردن یخ زدگی انشعابات آب بدین گونه است تیم‌های عملیاتی آبفای استان تهران با استفاده از تجهیزات یخ زدای انشعاب آب، دمای آب داخل لوله را به میزان مورد نیاز افزایش می‌دهند و پس از آن با استفاده از کلکتور با تزریق آب گرم به داخل کنتور، یخ موجود در لوله بدون تخریب آب می‌شود.