:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در ۱۰ ماه سال جاری انجام شد:

صدور 180 نوع کالای صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۹ کشور جهان

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه گفت: تا پایان ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۸۰ نوع کالای صادراتی به ۵۹ کشور جهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
اقتصادگردان- فرامرز امیدی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک، آبمیوه، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای (بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، کاشی، سیمان، کاغذ، چیپس و ... بوده است.

وی بیان کرد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، قطر، قزاقستان، ترکیه، بلژیک و بلغارستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت ۱۲۰ هزار و ۳۰۷ تن به ارزش ۳۰۳ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار بوده که توسط ۱۰۵ فعال تجاری از ۴۴ کشور جهان وارد کشور شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا از نظر وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۰  درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از قبیل ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم ... بوده‌اند که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان، ایالات متحده آمریکا، عراق، هند، ترکیه، اسپانیا و ...از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده‌اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه بیان کرد: در این مدت ۱۵۲ هزار و ۷۴۵ تن کالا به ارزش ۵۹۹ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار به صورت ترانزیت خارجی واصل شده که نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۱۷ درصدی وزنی و ۲۲ درصدی ارزش آنها بوده ایم و در مجموع، این میزان حجم مبادلات تجاری باعث افزایش ۵۸ درصدی میزان درآمدهای وصولی گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه نسبت به  مدت مشابه در سال ۹۷ شده است.