:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بهترین کسب و کار برای فارغ التحصیلان

نایب رئیس اتاق تعاون ایران از جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی از بهترین مزیت‌ها برای راه‌اندازی کسب و کارهای دانش بنیان نام برد و بر ضرورت تشکیل هلدینگ‌های دانش بنیان در ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
اقتصادگردان- اسماعیل خلیل‌زاده اظهار کرد: درحال حاضر سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران در همه بازارها به ویژه بازار پول، سرمایه و مسکن در حال رشد است ولی تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله دارد اما با رویکرد مردم‌سالار کردن اقتصاد دانش بنیان، بخش تعاون می‌تواند وارد فرایند توسعه جهشی شود و مسیر تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد نیز از توسعه دانش بنیان می‌گذرد.

وی ادامه داد: امروزخدمات درمانی، گردشگری، توسعه علمی روستاها، شکل‌گیری زنجیره‌ای فعالیتهای کشاورزی، تولید ثروت در سراسر کشور و مدیریت تقاضا در کنار کسب وکارهای نوین و مبتنی بر فناوری های‌تک و شکل‌گیری دهکده ایرانی تعاونی‌های دانش بنیان و دیجیتال از نیازهای کشور است.

فارغ التحصیلان دانشگاهی بهترین بستر فعالیتهای دانش بنیان

نایب رئیس اتاق تعاون ایران از جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی از بهترین مزیت‌ها برای راه‌اندازی کسب و کارها و فعالیتهای دانش بنیان نام برد و گفت: هرجا نیروهای انسانی تحصیلکرده و متخصص از انباشت تاریخی و علمی و تخصص زیادی برخوردار باشد بستر خوبی برای توسعه دانش بنیان و دیجیتال به شمار می روند.به کارگیری نیروهای تحصیلکرده و استقرار آنها در واحدهای کسب و کار دانش بنیان یکی از مزیتهایی است که هم به کاهش بیکاری درجامعه کمک می‌کند و هم زمینه توسعه و شکوفایی بخش تعاون را فراهم می کند.

تشکیل هلدینگ‌های کسب و کار نوین در حوزه فناوری اطلاعات

به گفته خلیل‌زاده با توجه به اهمیت هلدینگ‌های کسب و کار نوین و دانش بنیان در جهان، این دسته هلدینگ‌ها می‌توانند در کشور در حوزه فناوری اطلاعات توسعه پیدا کنند.

نایب رئیس اتاق تعاون ایران در پایان خاطرنشان کرد: بخش تعاون می‌تواند با توسعه زیرساختها، ساماندهی نیروهای انسانی خلاق و کارآمد و شکل‌گیری تعاونی‌های دانش بنیان؛، الگوی موفقی را در کشور تبیین و عملیاتی کند.

پیش از این تفاهم‌نامه سه جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت کار، بانک توسعه تعاون و صندوی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها به امضا رسیده بود.معاون وزیر تعاون اخیرا از راه‌اندازی ۱۲ مرکز نوآوری و توسعه تعاون در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: در سال آینده ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش تعاون با جدیت دنبال خواهد شد.