:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پاسخ بانک کشاورزی به رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت

اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره اقلام اهدایی به اعضای مجمع عمومی این بانک، جوابیه ای برای دکتر احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و نیز پایگاه خبری الف ارسال کرد.
کد خبر: ۱۴۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
اقتصادگردان- متن جوابیه این اداره کل به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر احمد توکلی 
رئیس محترم هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت 
باسلام و احترام؛
در پاسخ به مطلب منتشره در خصوص اقلام اهدایی به شرکت کنندگان مجمع عمومی بانک، موارد ذیل را برای آگاهی هموطنان عزیز و مخاطبان پایگاه خبری اطلاعاتی الف تحت مدیریت شما به استحضار می رساند؛ خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون نسبت به درج این پاسخ اقدام فرمایند. 
1- اهدای برخی اقلام و هدایا درجلسات مجمع عمومی سالانه بانک با انگیزه قدردانی از زحمات شرکت کنندگان و حمایت و پشتیبانی آنها از اقدامات به عمل آمده برای تقویت بانک، امری متداول و مرسوم بوده و در سال های گذشته مسبوق به سابقه بوده است. انجام این کار به صورت علنی و با پیشنهاد هیأت هماهنگ کننده برگزاری مجمع و بدون هرگونه پنهانکاری و با صدور اسناد متداول و از سرفصل بودجه خاص این امر صورت گرفته است. 
2- حسابرس کل محترم دیوان محاسبات درخصوص این موضوع اواخر آبان از بانک توضیح خواسته و خواهان اقدامات اصلاحی شده است. بانک پاسخ اولیه ایی به نامه ایشان داده و موضوع در حال رسیدگی است. چنانچه جمع بندی نهایی بر این قرار گیرد که وجه هدایای توزیع شده اعاده شود، اینکار انجام خواهد شد و مدیران بانک آمادگی دارند ضمن پذیرش مسئولیت، از محل منابع شخصی بهای هدایای مذکور را تأمین کنند و براین اساس نیازی به این نیست که دریافت کنندگان هدایا که هیچگاه مطالبه یا چشم داشت یا حتی اطلاع قبلی از اقدام بانک نداشته اند مورد هتک حرمت قرار گیرند. 
3- علاوه بر آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در همه ادوار وزرای محترم شرکت کننده، شامل آقای مهندس حجتی وزیر محترم وقت جهاد کشاورزی و همچنین آقایان دکتر کرباسیان و دکتر طیب نیا وزرای سابق امور اقتصادی و دارایی هم بزرگوارانه ازدریافت هدایای داده شده امتناع کرده اند. 
4- برخلاف تصور القاء شده در نامه جنابعالی و سایر مطالب درج شده در سایر رسانه ها پیرامون این موضوع، مدیران بانک کشاورزی به ویژه در سال های 1397 و 1398 اقدامات موثری در زمینه کاهش هزینه های غیر ضرور و از جمله محدود کردن خرید هدایا،پرهیز از انتشار سررسید و کاهش معنی دار هزینه های تبلیغاتی انجام داده و در آینده هم این روند را ادامه خواهیم داد.