:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی

بنیاد فناوری‌های فرهنگی جای استارت آپ‌ها را نمی گیرد

به دنبال تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی در حوزه محتوای دیجیتال و بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی با رویکرد حمایت از فعالیتهای اشتغالزا امروز با حضور وزیر کار افتتاح شد و رسما آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۴۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
اقتصادگردان- عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در مراسم افتتاح این بنیاد، نهادسازی را یکی از سیاست‌های این وزارتخانه در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال ذکر کرد و گفت: در طول ماه‌های اخیر نهادهای کارآفرینی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیل گری وزارت کار تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه نقش بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی این نیست که جای استارت‌آپها را بگیرد، افزود: این بنیاد جایگزینی برای استارت آپ ها و کدنویسی یا تولید اپلیکیشن نیست، بلکه این بنیاد بستر ظهور و بروز اپلیکیش‌ها را فراهم می‌کند تا بازیگران فعالیتهای فرهنگی خود را به طور خلافانه به نمایش بگذارند و شکوفا شوند.

معاون وزیر کار ادامه داد: در حال حاضر یکسری ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی در کشور داریم که باید آنها را حفظ کنیم تا شکوفایی و نوآوری داشته باشند ولی باید بین محتوای فرهنگی و خود فرهنگ تفاوت قایل شویم. امروز تکنولوژی های نوین این فرصت را فراهم کرده که تولیدات فرهنگی حاصل از عقبه فرهنگی و تمدنی خود را در دنیا توسعه بدهیم.

منصوری با بیان اینکه هم محتوا و هم محمل تبادل محتوای فرهنگی به صورت فرهنگی در دنیا، غربی شده است اظهار کرد: امروز بیش از انکه با تعارضات نظامی و سیاسی مواجه باشیم به تعبیر صاحبنظران با تعارض فرهنگی و تمدنی روبه رو هستیم. ما نمی‌توانیم عقبه های تمدن فرهنگی را حذف کنیم و اگر این اتفاق بیفتد و تمدن حاکم حذف شود مواجهه شکل می‌گیرد.

وی زبان، حقوق بشر و پول را نمادی از فرهنگ و تمدن یک کشور دانست و گفت: اخیرا سکه‌های ما در ایتالیا پیدا شده که نشان می دهد عقبه‌های فرهنگی چقدر در شناسایی یک کشور موثرند. همچنان که زبان انگلیسی زبان فراگیر و دلار زبان اقتصاد دنیا است و در برابر توسعه فعالیتهیا حقوق بشری درباره آن بحث می‌شود.