:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

جوابیه یک بانک برای احمد توکلی

در پی انتشار نامه‌ای از احمد توکلی رییس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت خطاب به وزیر اقتصاد و تقدیر از وی برای نپذیرفتن هدیه از سوی مجمع عمومی بانک کشاورزی، روابط عمومی این بانک جوابیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
اقتصادگردان- متن این جوابیه به شرح زیر است:

در پاسخ به مطلب منتشره مبنی بر اظهار نظر جناب آقای دکتر احمد توکلی در خصوص اقلام اهدایی به شرکت‌کنندگان مجمع عمومی بانک، موارد ذیل را برای آگاهی هموطنان عزیز به استحضار می‌رساند: خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون نسبت به درج این پاسخ اقدام فرمایند.

۱. اهدای برخی اقلام و هدایا در جلسات مجمع عمومی سالانه بانک با انگیزه قدردانی از زحمات شرکت‌کنندگان و حمایت و پشتیبانی آنها از اقدامات به عمل آمده برای تقویت بانک امری متداول و مرسوم بوده و در سالهای گذشته مسبوق به سابقه بوده است. انجام اینکار به صورت علنی و با پیشنهاد هیات هماهنگ کننده مجمع و بدون هرگونه پنهانکاری و با صدور اسناد متداول و از سر فصل بودجه خاص این امر صورت گرفته است.

۲. حسابرس کل محترم دیوان محاسبات در خصوص این موضوع اواخر آبان از بانک توضیح خواسته و خواهان اقدامات اصلاحی شده است. بانک پاسخ اولیه‌ای به نامه ایشان داده و موضوع در حال رسیدگی است. چنانچه جمع‌بندی نهایی بر این قرار گیرد که وجه هدایای توزیع شده اعاده شود، اینکار انجام خواهد شد و مدیران بانک آمادگی دارند ضمن پذیرش مسئولیت، از محل منابع شخصی بهای هدایای مذکور را تامین کنند و بر این اساس نیازی نیست که دریافت‌کنندگان هدایا که هیچگاه یا چشم داشت یا حتی اطلاع قبلی از اقدام بانک نداشته‌اند مورد هتک حرمت قرار گیرند.

۳. علاوه بر آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در همه ادوار وزرای محترم شرکت کننده شامل آقای مهندس حجتی وزیر محترم وقت جهاد کشاورزی و همچنین آقایان دکتر کرباسیان و دکتر طیب‌نیا وزرای سابق امور اقتصادی و دارایی هم بزرگوارانه از دریافت هدایای داده شده امتناع کرده‌اند.

۴. برخلاف تصور القاء شده در نامه جناب آقای دکتر توکلی و سایر مطالب درج شده در سایر رسانه‌ها پیرامون این موضوع، مدیران بانک کشاورزی به ویژه در سالهای ۹۷ و ۹۸ اقدامات موثری در زمینه کاهش هزینه‌های غیرضرور و از جمله محدودکردن خرید هدایا، پرهیز از انتشار سررسید و کاهش معنی‌دار هزینه های تبلیغاتی انجام داده و در آینده هم این روند را ادامه خواهیم داد.