:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

94 پروژه توزیع برق استان یزد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

94 پروژه توزیع برق استان یزد با اعتباری افزون‌بر 346 میلیارد و 670 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
اقتصادگردان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها در سه محور توسعه و احداث شبکه، بهینه‌سازی و تامین روشنایی در دو بخش شهری و روستایی با اعتباری افزون‌بر 346 میلیارد و 670 میلیون ریال اجرا شده است.
"آرش نواب" یادآور شد: بهره‌برداری از طرح‌های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه، برق‌رسانی و توسعه خدمات‌رسانی به مشترکان دارد.
وی با بیان اینکه طول خطوط فشار متوسط استان نسبت به چهل و یک سال گذشته و پیش از انقلاب اسلامی از رقم 549 کیلومتر تا نیمه دی ماه امسال به 10 هزار 753 کیلومتر رسیده است، افزود: خطوط فشار ضعیف استان نیز از 670 کیلومتر به 8 هزار 542 کیلومتر افزوده شده و تعداد ترانسفورماتورهای نصب شده از 415 دستگاه به 16هزار و 44 دستگاه رسیده است.
 نواب اظهار کرد: تعداد این روستاها قبل از انقلاب 52 روستا بود اما در حال‌حاضر 924 روستای برق‌دار در استان یزد وجود دارد.
وی افزود: در این سال‌ها تعداد مشترکان برق در استان یزد از 66 هزار و 690 مشترک به بیش از 687 هزار مشترک رسیده و شاهد رشد 10 برابری نسبت به سال 57 بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری در مجموع افزون بر 26 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 35 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 23 دستگاه ترانسفورماتور و 434 دستگاه چراغ لاک‌پشتی به تاسیسات شبکه‌های توزیع برق اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، مدیریت استمرار انرژی برای افزایش رضایتمندی مردم با گرایش به خط گرم، اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌ها، گسترش خدمات دفاتر پیشخوان و ایجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات دولت الکترونیک از طریق وب سایت و اپلیکیشن همراه برق را از اقدامات اخیر و برنامه‌های این شرکت عنوان کرد.