:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
سخنگوي صنعت برق:

صرفه‌جويي مصرف برق با پاداش خوش مصرفي همراه است، هماهنگي‌ وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت برای تامين سوخت نيروگاه‌ها

سخنگوي صنعت برق با اشاره به پيش‌بيني سرماي هوا و محدوديت سوخت گاز مصرفي نيروگاه‌ها، از هموطنان خواست مصرف برق خود را با راهكارهاي ساده 20 درصد كاهش دهند.
کد خبر: ۱۴۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
اقتصادگردان- "مصطفي رجبي‌مشهدي" معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي توانير صبح امروز در گفت‌و‌گو با برنامه روي خط خبر شبكه 6 سيما از مردم خواست با توجه به پيش‌بيني ورود موج جديد سرما به‌ويژه در شمال كشوراز سوي سازمان هواشناسي، تا حد امکان طي دو هفته آينده حدود 20 درصد از مصرف برق خود را كاهش دهند.
سخنگوي صنعت برق با اشاره به هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده ميان وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت در تامين سوخت نيروگاه‌ها، مديريت مصرف برق را با صرفه‌جويي در مصرف سوخت نيروگاه‌ها كه بيش از 90 درصد سوخت نيروگاه‌هاي حرارتي با گاز تامين مي‌شود، همراه دانست و افزود: اين اقدام به نفع تامين گاز مردم در موج جديد سرما بوده و علاوه بر آن صنعت برق را از جايگزيني سوخت‌هاي مايع كه سوخت استراتژيك محسوب مي‌شود، بي‌نياز خواهد كرد.
وي گفت: ما به تأسي از همكاري خوب مردم و اقدام موثر صنعت برق در عبور از پيك تابستان گذشته، درصدد هستيم بابت صرفه‌جويي مصرف برق طي دو هفته آتي، مطابق تابستان تعرفه تشويقي پرداخت كنيم و اين روند در صورت تداوم موج سرما تا پايان سال ادامه خواهد داشت.
رجبي مشهدي راهكارهاي صرفه جويي و همكاري مردم با اين طرح را بسيار ساده دانست و افزود: هموطنان مي‌توانند تنها با خاموش كردن يك لامپ كه بهتر است با شل كردن سرپيچ يك لامپ انجام شود، به ميزان هزارمگاوات (معادل توليد نيروگاه اتمي بوشهر) صرفه‌جويي ايجاد كنند.
وي افزود: علاوه بر آن استفاده از لوازم گرمايشي در دماي آسايش و بين 19 تا 21 درجه تاثيرگذاري بالايي در كاهش مصرف برق دارد و كمك موثري به بخش انرژي كشور محسوب مي‌شود، همچنين لازم است هموطنان از هدررفت انرژي در ساختمان‌ها جلوگيري كنند.
وي مديريت و هماهنگي وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو در اين خصوص را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و با تاكيد بر اينكه صرفه‌جويي مصرف برق با صرفه‌جويي مصرف گاز همراه است، گفت: مردم در تابستان واقعا كمك كردند و ما توانستيم به ميزان يك بيستم خريد تضميني برق معادل حدود 106 ميليارد تومان به مشتركاني كه مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل كاهش دادند، پاداش پرداخت كنيم و اين طرح در زمستان هم كه محدوديت انرژي وجود دارد با همكاري مردم عزيز كشور قابل اجراست.