:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در دومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی مطرح شد

نقش استقرار نظام هماهنگی صنعت و دانشگاه در بهبود تراز تجاری کشور

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران گفت: عدم توجه به الزامات و نیاز بومی کشور در انتقال دانش و فناوری به دلیل نبود آشنایی دانش‌آموختگان با فضای صنعت کشور، سبب شکاف در ارتباط بین صنعت و دانشگاه شده است.
کد خبر: ۱۴۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
اقتصادگردان- محمد رحیمیان در دومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: ارزش‌آفرینی بخش معدن و صنایع معدنی بر ارتباط دو جانبه صنعت و دانشگاه بر اساس نیازهای واقعی و نیازهای بازار است. این ارتباط دو جانبه زمینه‌ساز تعالی و رسیدن به اهداف در هر دو طرف خواهد شد. در این ارتباط دو جانبه، دانشگاه خدماتی همچون آموزش و ارتقاء معلومات دانشجویان متناسب با نیاز بازار کار، شناخت نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت و به‌روز رسانی آنها، به‌کارگیری نتایج و گزارش بازخورد خدمات ارائه شده و فراهم کردن بازار کار را ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به الزامات و نیاز بومی کشور در انتقال دانش و فناوری به دلیل نبود آشنایی دانش‌آموختگان با فضای صنعت کشور، سبب شکاف در ارتباط بین صنعت و دانشگاه شده است، گفت: در نتیجه ارائه ایده‌های ارزش‌آفرین فناورانه دور از انتظار شده است. استقرار نظام هماهنگی بین صنعت و دانشگاه می‌تواند در رشد درآمد ناخالص ملی و افزایش صادرات غیرنفتی و بهبود تراز تجاری کشور نقش بسزایی ایفا کند.

رحیمیان تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی به تنهایی قادر به تامین قابلیت‌های علمی خود نیستند و نیاز به حمایت و سیاستگذاری در سطح ملی دارند. در این راستا شناخت نیازمندی‌ها و داشتن قدرت در رفع نیازهای صنعت نقش بسزایی ایفا می‌کند که برگزاری جشنواره "اینوماین ۲" از جمله اقدامات برای شناخت نیازها در بخش معدن و صنایع معدنی است.