:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ونزوئلا ماند با یک میلیارد دلار ذخیره!

بلومبرگ مدعی شده است که ونزوئلا اکنون فقط یک میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد
کد خبر: ۱۴۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
اقتصادگردان-
بلومبرگ مدعی شده است که ونزوئلا اکنون فقط یک میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد!

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود در بانک مرکزی ونزوئلا مدعی شده است که ذخایر ارزی این کشور تقریبا تمام شده و این کشور اکنون تنها ۸۰۰ میلیون دلار ذخیره ارزی به شکل نقد و ۲۰۰ میلیون دلار به شکل دارایی های نقدشونده دارد. در صورتی که این ادعا صحیح باشد، ذخایر ارزی ونزوئلا اکنون کمتر از ثروت نفر ۲۱۵۴ در رده بندی ثروتمندان جهان خواهد بود!

اکنون بیشتر ذخایر ونزوئلا به شکل طلا نگهداری می‌شود که دولت برای تبدیل آن به ارز به خاطر تحریم‌های آمریکا با مشکلات زیادی مواجه شده است. برخی از کشورها از جمله انگلیس نیز به بهانه تحریم ها اقدام به مصادره ذخایر طلای ونزوئلا کرده اند. بلومبرگ به نقل از این منابع آگاه خود، ارزش ذخایر طلای ونزوئلا را در حال حاضر ۳.۶ میلیارد دلار برآورد کرده که ۱.۶ میلیارد دلار آن مربوط به ذخایر بلوکه شده در لندن است.

برخی از کشورهای غربی و آمریکای جنوبی از جمله آمریکا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به عنوان رهبر قانونی این کشور به رسمیت نمی‌شناسند. آمریکا روز گذشته در راستای افزایش فشار اقتصادی به دولت ونزوئلا اعلام کرد ۱۵ فروند هواپیما متعلق به شرکت ملی نفت ونزوئلا را هدف تحریم های خود قرار داده است.

تمام شدن ذخایر ارزی می‌تواند بحران اقتصادی ونزوئلا را که به گفته صندوق بین‌المللی پول "بدترین بحران اقتصادی جهان معاصر" است تشدید کند.

دولت ونزوئلا از سال‌ها پیش چاپ انتشار آمار مربوط به نرخ تورم را متوقف کرده است اما طبق اعلام کنگره ملی این کشور، تورم در سال ۲۰۱۹ برابر ۴۰۳۵ درصد بوده است. ارزیابی صندوق بین المللی پول خیلی بدتر از این ها است. طبق گزارش صندوق پول در ماه اکتبر، تورم ونزوئلا در  سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ هزار درصد و رشد اقتصادی منفی ۳۵ درصد بوده است.